آغاز سومین مرحله از نهضت مواسات، همدلی و خدمت مومنانه در فارس

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: سومین مرحله از نهضت مواسات همدلی و خدمت مومنانه در سال ۱۴۰۱ به مناسبت دهه امامت و ولایت با عنوان کرامت علوی ۳ در سراسر استان فارس برگزار خواهد شد.

اسماعیل قزل سفلی گفت: در این مرحله از نهضت خدمت مومنانه تمرکز بر خدمات مختلفی مانند نذر قربانی، تامین و اهداء جهیزیه و فراهم‌کردن ازدواج آسان، توزیع بسته‌های معیشتی، مرمت و تکمیل مسکن محرومین، آزاد سازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد، مشاوره‌های حقوقی و مهندسی، نذر خون است.

او همچنین از دیگر برنامه‌های این سازمان ر به مسئله کارآفرینی و اشتغال زایی اشاره کرد که از طریق مهارت آموزی، رفع موانع تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی کوچک و محلی و خانگی فراهم می‌شود.

قزل سفلی گفت: یکی از مهمترین بخش‌های خدمت مومنانه مربوط به خدمات جامع سلامت است که با راه اندازی پایگاه‌های سیار پزشکی و درمانگاه‌های تخصصی جهادی و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای محقق می‌شود.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر استان فارس گفت: در این مرحله نهضت خدمت مومنانه مانند سنوات گذشته محور فعالیت‌ها پایگاه‌های مقاومت، مساجد و گروه‌های جهادی هستند؛ بر اساس آمار و بانک اطلاعاتی محرومین که با شناسایی دقیق طی ۲ سال درگیری با ویروس کرونا جمع آوری شده، مولفه‌های خدمت بر این مبنا برنامه ریزی شده و تلاش میشود که به این جامعه هدف خدمات به صورت هدفمند ارائه شود.

قزل سفلی به نقش خیرین گرامی در استمرار نهضت خدمت مومنانه اشاره و گفت: در این مرحله مجموعه‌های مختلفی مانند بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد غدیر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی، خیریه ها، تشکل‌های مردم نهاد، هیات‌های مذهبی و بویژه خیرین عزیز مشارکت دارند و یک کار جمعی در حال انجام است.

او گفت: خدمت مومنانه لبیک به فرمان مقام معظم رهبری است و تقریباً از روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا آغاز شد به عنوان یک رسالت تکلیفی به صورت هدفمند و با البته با تغییر رویکرد همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

قزل سفلی گفت: "کمک مومنانه" بایستی جای خودش را به "خدمت مومنانه" بدهد و اقشار مختلف با ظرفیت‌ها و مهارت‌هایی که دارند، اقدام به خدمت رسانی نمایند و توانمند سازی خانواده‌های محروم و نیازمند را در این رویکرد جدید از مهمترین اولویت هاست. آرام آرام باید این بسته‌های معیشتی را کم و کمتر کرد و به جای آن خانواده‌های کم بضاعت و محروم و نیازمند به گونه‌ای توانمند کرد که بتوانند مسائل خودشان را مرتفع کنند.

او گفت: در طرح کرامت علوی۳ با توجه به برنامه ریزی‌های که انجام شده پیش بینی می‌شود، بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی، یک میلیون پرس غذای گرم و... تهیه و توزیع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار