لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی سمن‌ها برای برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه

معاون سیاسی، امنیتی استاندار زنجان گفت:برای سیاست گذاری دراین حوزه بایدبانک اطلاعاتی وتحلیل‌های جامعی از نوع فعالیت هریک از این تشکل‌ها داشته باشیم.

رفیعی  گفت: چنانچه بانک اطلاعاتی جامع و تحلیل‌های درستی از تعداد و نوع فعالیت سمن‌ها در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، مشخص می‌شود که سمن‌های موجود با نیاز‌های استان در هر حوزه چه تناسبی دارند.

او می گوید: پس از تجمیع و تحلیل اطلاعات سمن‌ها می‌توان خلاء‌های موجود در هر حوزه را با تشکیل سمن جدید تقویت و ترمیم، ضعف‌ها را در هر حوزه شناسایی و توانمندسازی کرده و از تراکم تعداد سمن‌ها و موازی کاری در یک حوزه خاص جلوگیری کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: با آسیب شناسی دقیق تشکل‌ها می‌توان نسبت سمن‌های موجود با نیاز‌ها و شرایط استان را تنظیم و متناسب با زیست بوم هر منطقه از ظرفیت‌های مردمی موجود استفاده کرد.

رفیعی می گوید: دولت باید در کنار حمایت از سمن ها، نقش نظارتی و حاکمیتی خود را نیز بدون کوتاهی اعمال کند تا هر تشکل در مسیر اهداف برنامه ریزی شده خود فعالیت داشته باشد.

او گفت: همه دولت‌ها ضرورت کمک و همراهی سمن‌ها را به عنوان یک واقعیت پذیرفته اند و می‌دانند که تشکل‌های مردم نهاد هم در انتقال مطالبات مردم به حاکمیت و هم در راستای تسهیل در اعمال سیاست‌های حاکمیتی در جامعه نقش بسزایی دارند؛ لذا باید در راستای توانمندسازی سمن‌ها و تشکل‌های مردمی برنامه ریزی عملیاتی دقیقی داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نقش می گوید: فعالیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نباید رها شود و نباید منفعلانه عمل کنیم تا این ظرفیت عظیم مردمی مورد غفلت ما و بهره برداری‌های نامناسب بین المللی قرار نگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.