سایه افکندن ترور «شینزو آبه» بر انتخابات مجلس نمایندگان ژاپن

انتخابات مجلس نمایندگان ژاپن درحالی آغاز شده است که بسیاری از کارشناسان تاکید کردند ترور نخست وزیر سابق این کشور بر آن سایه افکنده است.

رای‌گیری در ژاپن برای انتخابات مجلس نمایندگان از امروز (یکشنبه،) چند روز پس از ترور شینزو آبه، نخست وزیر سابق این کشور، آغاز شده است. آبه روز جمعه هنگام سخنرانی در یک همایش انتخاباتی در شهر نارا ترور شد.

به گزارش رای الیوم نظرسنجی‌های پیش از انتخابات نشان می‌دهد که حزب لیبرال دموکرات (LDP) به رهبری فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر و حزب کومیتو، شریک این ائتلاف می‌توانند انتظار یک پیروزی واضح را داشته باشند. این دو حزب در حال حاضر اکثریت مجلس سنا را دارند، همانطور که در مجلس نمایندگان حضور قدرتمندتری را نسبت به باقی احزاب دارند.

برخلاف رویکرد قبلی پلیس ژاپن که در آن سیاستمداران در طول مبارزات انتخاباتی خود در تماس نزدیک با رای دهندگان بودند پلیس این کشور پس از ترور آبه حضور خود را به شدت در اجتماع ژاپن تشدید کرده است 

در آخرین حضور کیشیدا قبل از انتخابات در استان‌های یاماناشی و نیگاتا، حضور پلیس بسیار مشهود بود و مردم با دستگاه‌های فلزیاب جستجو شدند. کیشیدا نیز در این باره گفت: «ما هرگز تسلیم خشونت نخواهیم شد. بگذارید دموکراسی از ما محافظت کند.»

شایان ذکر است حال گمانه زنی‌ها مبنی بر این است که پس از ترور شینزو آبه، رئیس سابق حزب لیبرال دموکرات ژاپن، این حزب در انتخابات پیروز شود و فومیو کیشدا، نخست وزیر فعلی ژاپن که از حزب لیبرال دموکرات است درنظرسنجی‌ها پبشتاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار