عزم جدی وزارت جهاد کشاورزی در حفاظت از جنگل‌های بلوط

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: عزم جدی این وزارتخانه در حفاظت از جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس است و مبارزه با پروانه سفید برگ خوار بلوط در اولویت وزارتخانه قرار گرفته است.

مهرداد پاکارگفت: از ماه‌ها پیش تاکنون اقدامات خوبی به منظور مبارزه با این آفت توسط مسئولان  جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بسیجیان و همه دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته است که نیاز به حمایت و کمک روز افزون دارند.

به گفته او، شرایط اقلیمی باعث شده است که جمعیت این آفت امسال  نسبت به سنوات گذشته بیشتر باشد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: درختان بلوط منطقه زاگرس واقع در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس در سطح قابل توجهی مورد حمله پروانه سفید برگ خوار بلوط قرار گرفته است و با تاکید وزیر جهاد کشاورزی و با هدف دستیابی به راهکار‌های کنترل آفت و بسیج نیرو‌ها از منطقه بازدید شد.

پاکار، با اشاره به اینکه پس از بازدید میدانی و بررسی ظرفیت ها، به منظور مبارزه با پروانه سفید برگ خوار و حفظ و احیای درختان بلوط راهکار‌های مناسب در قالب بسته پیشنهادی آماده شده است، گفت: به دستور وزیر  جهاد کشاورزی و با حضور وی، روز دوشنبه بیستم تیرماه در نشستی با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و مسئولان دو استان برگزار می‌شود، هر چند تا امروز نیز چندین جلسه گرفته و حمایت‌هایی انجام شده است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه درختان بلوط سالیان متمادی نشاط و طراوت را به ما هدیه دادند، تاکید کرد: امروز وظیفه ما است که به این درختان طراوت و شادابی را برگردانیم و این امر نیاز به همکاری مردم و مسئولین دارد.

مشاور وزیر در حاشیه این بازدید، از نزدیک به مسئولان و همه کسانی که ماه‌ها پای کار مبارزه با این آفت ایستاده اند، خدا قوت گفت و از زحمات آنان قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار