پاسخ تامین‌اجتماعی به پیگیری بازنشستگان برای افزایش حقوق‌ها

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیرامون مطالبه افزایش حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

میرهاشم موسوی در پاسخ به گلایه‌ها و انتقادات بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر از نحوه افزایش حقوق‌ها در سال جاری، گفت:  آنچه ما باید بر اساس قانون به عنوان سازمان تامین اجتماعی انجام می‌دادیم همان را انجام دادیم و همان مسیری بوده که تا کنون طی کرده‌ایم.

او گفت: در ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی قید شده است که میزان افزایش حقوق غیرحداقلی‌بگیران باید بر اساس هزینه‌های زندگی تعیین و سپس در هیئت وزیران مصوب شود و به اجرا دربیاید. در ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هم آمده است که میزان افزایش حقوق حداقلی‌بگیران نباید از حداقل دستمزد کارگران که در شورای عالی کار مصوب شده، کمتر باشد.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، این تصمیم، تصمیمِ بخشی و سازمانی ما بود و هیئت امنا همین را پذیرفت و به هیئت دولت ارسال کرد اما اقتضائاتی که در هیئت دولت مطرح است، به علاوه نگاه بخشی ما در تامین اجتماعی است و طبیعتا قانونگذار هم این اختیار را بر اساس ماده ۹۶ به هیئت وزیران داده است که این ملاحظات و اقتضائات را درنظر بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۰۱:۱۱ ۲۱ تير ۱۴۰۱
آقای موسوی جنابعالی چرا پیگیر حق وحقوق ما نیستی ی تو دهنی محکم بزن به اون بی پدری که ازروی نفهمی و لجبازی میخواد حق ما را پایمال کنه ما پشتت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
بازنشستگان تامین اجتماعی
۱۵:۱۳ ۱۹ تير ۱۴۰۱
خدا لعنت بکند تمام کسانی را که سنگ اندازی کرده و می کنند . ننگ بر آنان باد . خدا انشاالله تمام مخالفان را خوار و ذلیل و زن و بچه شان را آواره و در به در بکند .
Iran (Islamic Republic of)
بازنشته ازقم
۱۳:۲۵ ۱۹ تير ۱۴۰۱
آقای مدیرعامل مگرنه این است که فردشاغل در دوسال آخرهرچه بیمه بیشتری پرداخت کرده باید حقوق بیشتری بگیرد اگرجزاین است پس چرا 38 درصد تصویبی خودتان اجرا نشده حتما میگوید هیت دولت تصویب نکره پس شما آنجا چه کاره ای باید آنها را توجیح کنید گه نگاه کشوری با تامین اجتماعی زمین تا آسمان فرق داره اصلا تامین اجتماعی ازمنایع کارگر وکارفرمایی میچرخه شمایک ریال منابع دولتی ندارید پس لطفا همه صندوقهای بازنشستگی را نجمیع کنید تاهمه یکسان ببرند
آخرین اخبار