بلومبرگ: جانسون قصد نامزدی حزب محافظه‌کار را ندارد

سخنگوی بوریس جانسون اعلام کرد گزارش‌هایی که از قصد او برای کناره‌گیری با هدف نامزدی رهبری حزب محافظه‌کار منتشر شده، کذب است.

سخنگوی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کرد گزارش‌هایی مبنی بر این‌که جانسون قصد دارد روز دوشنبه از سمت نخست‌وزیری کناره‌گیری کند تا دوباره برای رهبری حزب محافظه‌کار نامزد شود، نادرست است.

به گزارش نشریه بلومبرگ جانسون روز پنجشنبه از رهبری حزب محافظه کار استعفا داد، اما گفت که قصد دارد تا زمان انتخاب جانشینش در سمت خود باقی بماند و اعلام کرد: «اکنون به وضوح حزب محافظه‌کار می‌خواهد رهبر جدید برای حزب و در نتیجه نخست‌وزیر جدید وجود داشته باشد.»

اما اکنون سخنگوی او این مسئله که دلیل استعفای جانسون نامزدی برای رهبری حزب محافظه‌کار است، را رد کرد.

بوریس جانسون روز پنجشنبه ضمن اعلام رسمی استعفای خود گفت: «باید از بهترین موقعیت جهان کنار بروم. روند انتخاب رهبر جدید حزب محافظه‌کار اکنون آغاز خواهد شد. البته تا زمانی که نخست‌وزیر جدید انتخاب نشود، دولت در سمت خود باقی خواهد ماند و به امور کشور رسیدگی خواهد کرد.»

جانسون همچنین با بیان این‌که انگلیس به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد، اظهار داشت که به دستاورد‌های دولت خود از جمله برگزیت، برقراری روابط در قاره اروپا، قوانین تصویب شده در پارلمان، مدیریت همه‌گیری کرونا، واکسن‌ها و خروج قرنطینه و اقدامات لندن در قبال جنگ اوکراین افتخار می‌کند.

از طرفی دیگر «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس، اعلام کرد که بوریس جانسون با اعلام استعفای خود تصمیم درستی گرفته است.

مقامات اتحادیه اروپا و جمهوری ایرلند که ماه‌هاست بر سر نحوه اجرای توافق برگزیت با انگلیس دچار چالش شده‌اند با کناره‌گیری جانسون شادمانی و ابراز امیدواری کردند بتوانند با روی کار آمدن نخست‌وزیر جدید مشکلات موجود را حل‌وفصل کنند.

«گای ورهوفستاد» هماهنگ کننده سابق توافق برگزیت در پارلمان اروپا، نیز پس از استعفای جانسون گفت: «روابط اتحادیه اروپا و بریتانیا با انتخاب جانسون به شدت آسیب دیده است. دوران زمامداری او نیز مانند دوستش دونالد ترامپ، با رسوایی به پایان رسید.»

«گرنت شاپس» وزیر حمل‌ونقل انگلیس از نامزدی خود برای سمت رهبری حزب محافظه کار در انگلیس خبر داد.

پس از استعفای جانسون، «ریشی سوناک» وزیر دارایی سابق انگلیس، یکی از افرادی بود که اعلام کرد برای جایگزینی بوریس جانسون نامزد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار