پیش‌بینی ورود بالغ بر ۸۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون به کشور

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸۰ هزار نفر از زائران افغانستانی اربعین حسینی از طریق مرز دوغارون وارد کشور شوند.

حجت الاسلام علی‌اصغر علیپور گفت: بعد از وقفه‌ای ۲ ساله به علت شیوع کرونا، اکنون مرز دوغارون در حال آماده شدن برای استقبال از زائران افغانستانی اربعین است که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۸۰ هزار نفر از طریق این معبر زمینی جهت عزیمت به کشور عراق وارد ایران شوند.

او گفت: برای پذیرایی از این زائران ۲ موکب به نام‌های پیامبر اعظم (ص) در نقطه صفر و امام رضا (ع) در سالن چند منظوره نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون برپا خواهد شد که در آن‌ها خدمات فرهنگی، رفاهی و بهداشتی ارائه می‌شود.

به گفته حجت الاسلام علیپور، در سال ۹۸ بیش از ۷۶ هزار زائران افغانستانی وارد کشور شدند که امسال این تعداد افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: روزانه ۷۰ دستگاه اتوبوس در محل موکب‌ها مستقر می‌شوند که کار انتقال زائران خارجی را به مشهد مقدس برای اعزام به مرز‌های غرب کشور برعهده خواهند داشت.

او گفت: همچنین حدود ۱۵۰ نفر از نیرو‌های مردمی به صورت ثابت در موکب‌ها به زائران خدماتی از قبیل فرهنگی، بهداشتی و حمل‌ونقل ارائه می‌کنند و به همین تعداد هم به صورت سیار به خدمات‌دهی می‌پردازند.

مرز دوغارون تایباد در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهر هرات افغانستان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۸ تير ۱۴۰۱
خوش میان...زیارتشون قبول
آخرین اخبار