لاوروف: فشار‌های خارجی، مانع تقویت روابط مسکو و پکن نیست

وزیر خارجه روسیه گفت که با وجود فشار‌های آمریکا و غرب روابط پکن و مسکو در حال پیشرفت است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود در حاشیه «نشست بیست» اعلام کرد که روسیه و چین در تلاش برای گسترش دامنه همکاری‌های سیاسی و راهبردی هستند. همچنین روابط مسکو و پکن دارای پتانسیل و چشم انداز زیادی است و دو کشور به توسعه اشکال جدید همکاری ادامه خواهند داد و تحت تأثیر عوامل منفی خارجی قرار نمی‌گیرند.

به گزارش راشاتودی، لاوروف همچنین اظهار کرد: «با وجود رویکرد استراتژیک آمریکا و تلاش برای منزوی کردن روسیه و مهار توسعه کشورمان، ما همچنان به افزایش و گسترش همکاری‌ها با متحدانمان ادامه می‌دهیم.»

وزیر خارجه روسیه در جزیره بالی اندونزی که نشست وزرای خارجه گروه بیست کشور امروز آغاز می‌شود، همچنین با مولود چاووش اوغلو، همتای ترک خود دیدار کرد.

ماه گذشته نیز شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در سخنانی تاکید کرد روبط تجاری میان پکن و مسکو بیش از هر زمان دیگری در حال توسعه و افزایش است. همچنین تقویت روابط و همکاری بین کشور‌های شمالی و جنوبی و گسترش شبکه شراکتی توسعه ضروری است.

پیش از این نیز در جریان تماس تلفنی روسای جمهوری چین و روسیه، شی همچنین آمادگی خود را برای تعمیق همکاری بین چین و روسیه در سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل، بریکس و سازمان همکاری شانگهای (SCO) اعلام کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۷ تير ۱۴۰۱
مسکو + پکن + "دهلی + اروپا = نشوندن امریکا به سر جای خودش
آخرین اخبار