دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان:

شایسته شهر زاهدان نیست که اجزا و امحای دام‌ها داخل مسیل‌ها باشد

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان گفت: فرآیند نظارت شرعی و بهداشتی کاملا مکمل یکدیگر هستند و نظارت شرعی بین تشیع و تسنن مورد تاکید است.

ابوالفضل احمدزاده گفت: نظارت های مستمر بهداشتی از تمام رستوران ها، فست فودها و تمام مراکزی که عرضه فرآورده خام دامی دارند انجام می شود و در این مورد به هیچ عنوان کوتاه نمی آییم و اجازه نخواهیم داد که امنیت غذایی مردم مورد تهدید قرار گیرد زیرا شایسته نیست گوشتی به مردم عرضه شود که نظارت شرعی و علامت بهداشتی نداشته باشد.

او گفت: در حدود ۶۰ درصد از بازدیدها متاسفانه مشاهده شد که گوشت های تاریخ مصرف گذشته به مردم دادند و افراد نباید گول ظاهر رستوران ها و فست فودها را بخورند.

دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان گفت: فروشگاه های زنجیره ای که گوشت عرضه می کنند باید حتما مهر دامپزشکی داشته باشند زیرا در این موارد دادستانی نظارت کرده و در همان مکان حکم صادر می شود.

او  گفت: میدان کوزه زاهدان یا همان بازار مشترک باید تا سه ماه آینده ساماندهی شود زیرا با سلامت مردم شوخی نداریم و شهرداری باید در این زمینه پای کار باشد.

احمدزاده  گفت: واقعا شایسته شهر زاهدان نیست که اجزا و امحای دام های کشته شده داخل مسیل ها باشد زیرا این امر باعث گسترش انواع بیماری ها می شود.

او گفت: کسبه به هیچ عنوان حق برخورد ناشایست با مامورین و ضابطین را ندارند زیرا این افراد به وظیفه خود که بازرسی است عمل می کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی سیستان و بلوچستان نیز گفت: وظایف دامپزشکی به طور کلی نظارت بهداشتی و شرعی در فرآورده های خام دامی است که هر ۲ مکمل یکدیگر هستند.

حجت الاسلام حسین شریفی نیک گفت: ذبح دام در سیستان و بلوچستان اهمیت ویژه ای دارد و بر همین اساس حدود ۲۵ ناظر شرعی در استان بر ذبح دام نظارت می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
وقتی داخل کوچه و خیابان روز عید قربان راه می ری ...احساس میکنی کشتار دست جمعی رخ داده .. همه جای خون ...و مگس .. احشائ حیوانات است خیلی عذاب اور است
آخرین اخبار