معاون بهره‌برداری آبفای کشور:

۱۰ هزار روستا تا سه سال آینده تامین آب می‌شوند

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای کشور گفت: ۱۰ هزار روستا در کشور طی سه سال آینده از طریق جهادآب‌رسانی تامین آب می‌شوند.

هاشم امینی گفت: چالش کم‌آبی و بی آبی در تمام مصارف، به عنوان یک چالش بزرگ تبدیل شده و همه حوزه ها را درگیر کرده است که برنامه‌ریزی دقیق برای رهایی از این معضل ضروری است.

وی گفت: در برنامه های بازدید از استان ها، بازدید میدانی و تمرکز بر پروژه ها با چالش منابع آب در اولویت قرار دارد و استان لرستان سالانه با میزان بارش بیش از ۳۵۰ میلی‌متر مواجه می باشد که عدم تمرکز و برنامه‌ریزی در ذخیره آب موجب ناپایداری در آب شرب شده است.

به گفته وی  آب شرب شهرهای لرستان از چشمه و چاه تامین می‌شود که این موضوع مشکلاتی را به همراه خواهد داشت و استفاده از منابع آب زیرزمینی و چشمه و راهکارهای مناسب با جلوگیری با خطر بی آبی در حوزه منابع آب ایران تمرکز خواهد شد.

امینی می گوید: سفره های زیرزمینی لرستان با ۶ متر افت همراه است که در آینده منابع آبی این استان را با چالش های بزرگی مواجه خواهد کرد همچنین تنوع و تعدد تامین آب شرب، مباحث کیفی را هم با ریسک همراه کرده است.

امینی گفت: منابع اعتباری برای تکیمل پروژه های آبرسانی همچنین تکمیل سدها باید به صورت ۱۰۰ درصد به لرستان تخصیص یابد تا بتوانیم مشکلات این حوزه را کاهش دهیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.