کار در منزل بهانه‌ای برای کلاهبرداران رمزارز

کلاهبرداران به منظور پنهان شدن از دید قانون، افراد را در قالب کار درمنزل به صرافی‌های مجازی هدایت می‌کنند.

آنقی، رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به کلاهبرداران رمزارزی با پوشش کار در منزل مطالبی در این زمینه به شرح زیر بیان کرد.

در حوزه رمز ارزها، بعضا آگهی‌هایی در سایت‌های درج آگاهی تحت عنوان "کار درمنزل" مشاهده می‌شود که متاسفانه افراد کلاهبردار به منظور پنهان شدن از دید قانون، افراد را در این قالب  به صرافی‌های مجازی هدایت کرده و از افراد در خواست ایجاد حساب در این صرافی‌ها و در اختیار قراردادن اطلاعات را دارند.

متاسفانه فراوانی این موضوع در بحث کلاهبرداری به وفور مشاهده می‌شود و بخش زیادی از کلاهبرداری‌ها که در حوزه رمزارز‌ها رخ می‌دهد، در این حوزه اتفاق می‌افتد.

اگر مردم در هر صرافی ثبت نام انجام می‌دهند، به هیچ وجه اطلاعات خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند؛ مردم باید این ذهنیت را داشته باشند که اطلاعات کیف پول آنان به منزله گاوصندوقی است که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، این کلید نباید در اختیار سایر افراد قرار بگیرد چراکه سواستفاده‌های فراوانی در این حوزه متصور است.

همچنین در حوزه سرمایه گذاری رمزارز‌ها شگرد کلاهبرداران به گونه‌ای است که از افراد درخواست تشکیل کیف پول در صرافی‌ها و احراز هویت را دارند که با همین موضوع از اطلاعات افراد سواستفاده کرده و با با بهانه سرمایه گذاری در بازار‌های مختلف مبالغی از افراد دریافت می‌کنند و متاسفانه ردی از خود نیز به جای نمی‌گذارند و از دید قانون پنهان می‌مانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.