مقام ایرانی: آمریکا «حق طبیعی» ایران را شرط گذاری می‌داند

یک مقام ایرانی در مصاحبه با الجزیره تایید کرد ایران به دنبال حق طبیعی خود است اما آمریکا با مانع تراشی آن را شرط گذاری نام می‌گذارد.

یک مقام ایرانی که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با شبکه الجزیره تایید کرد ایران آماده توافق است اما همه چیز به آمریکا بستگی دارد حتی در مذاکرات دوحه هیچ تغییری از سوی آمریکا در خصوص منافع ایران در توافق هسته ای مشاهده نشد.

این مقام ایرانی در ادامه گفت: «واشنگتن باید یک ابتکار واقعی ارائه کند، نه اینکه از ابتکارات دیگران انتقاد کند و آنها را از محتوا خالی کند. صحبت در مورد تلاش ما برای ساخت سلاح هسته ای فقط اتهاماتی است که هدف آن افزایش فشار سیاسی است. بیشتر مسائل فنی در وین حل شد و بقیه مسائل مربوط به تحریم ها و ارائه ضمانت است. آنچه واشنگتن شرط می خواند حق طبیعی ماست و اگر تصمیم اروپایی ها بود، توافق امضا می شد.»

این مقام مسئول ایرانی تاکید کرد هیچ رابطه مستقیم و تاثیرگذاری بین سفر بایدن به منطقه و موضوع مذاکرات هسته ای وجود ندارد.

پیش از این رابرات مالی، نماینده آمریکا در امور ایران با انداختن توپ در زمین ایران ادعا کرده بود این ایران است که مشخص نیست می‌خواهد توافق کند یا نه و در مذاکرات دوحه تنها اتلاف وقت صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
ما را به تو امید نیست شر(ط) مرسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
آمریکا کلا حق طبیعی هیچ کشوری رو به رسمیت نمیشناسه
آخرین اخبار