در گفتگوی اختصاصی با نایب رئیس اسکی بانوان مطرح شد؛

پیشرفت رشته های قدرتی و سرعتی اسکی بانوان/ مدال هایی که در انتشار گردن ملی پوشان است

کیادربندسری گفت: برنامه ریزی های دقیق منظم برای اسکی بانوان در همین سال گذشته آنها را در مسیر پیشرفت قرار داد.

فاطمه کیادربندسری نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی با اشاره به عملکرد سال گذشته این فدراسیون در بخش بانوان گفت: برنامه اسکی بانوان در جهت گسترش و پیشرفت اسکی در همه استان‌ها بود. به همین منظور شروع کار ما در مدیریت جدید فدراسیون، فصل اسکی چمن بود که به استان‌های سراسر کشور فراخوان داده و از هیات‌ها خواستیم ورزشکاران خانمی که در این رشته مستعد هستند معرفی کنند. خوشبختانه استقبال استان‌ها از این موضوع خیلی زیاد بود و ورزشکاران مربوطه معرفی شدند و فدراسیون به عنوان متولی این رشته تجهیزات در اختیار ورزشکاران قرار داد و آموزش‌های مربوطه در این رشته انجام شد.

 

 

 

پیشرفت رشته های قدرتی و سرعتی اسکی بانوان/ مدال هایی که در انتشار گردن ملی پوشان است

اردوی زیر ۱۵ سال به شناسایی استعداد‌ها کمک کرد

 کیادربندسری گفت: در اردوی اردبیل ورزشکاران به منظور استعدادیابی نیز حضور داشتند. تلفیقی از ورزشکاران با سن‌های کمتر از ۱۵ سال و ورزشکاران قهرمانی که طی سال‌ها در این اردو حضور داشتند در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کردند. در مرحله دوم اردو برترین‌های دور اول نیز حضور داشتند و جهت آموزش و تمرین برای مسابقات جام جهانی به دیزین دعوت شدند.

پیشرفت رشته های قدرتی و سرعتی اسکی بانوان/ مدال هایی که در انتشار گردن ملی پوشان است

در رشته روی چمن میزبان دیگر کشور هاخواهیم بود

نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی گفت: فعالیت گسترده بانوان در رشته رول اسکی در فصل غیر برفی رشته رول اسکی را داریم که جای پیشرفت زیادی دارد .همچنین در رشته اسکی چمن میزبان مسابقات جام جهانی بودیم که متاسفانه این مسابقات کنسل شد، ما یک نماینده خانم از اصفهان را به مسابقات جام جهانی ایتالیا اعزام کردیم.

مسابقات بین المللی اسکی در کشورمان برگزار می شود و تمام استان‌ها می‌توانند در این رشته فعالیت کنند.

پیشرفت رشته های قدرتی و سرعتی اسکی بانوان/ مدال هایی که در انتشار گردن ملی پوشان است

استان ها باید در معرفی بهترین ها به ما کمک کنند

 کیادربندسری گفت: جهت گسترش این رشته از استان‌های متقاضی خواستیم ورزشکارانشان را به ما معرفی کنند تا ما مربی را به همراه تجهیزات به آن استان اعزام کنیم و آموزش ببینند. علاوه بر آن از استان‌هایی که در سال‌های قبل در این رشته فعالیت می‌کردند درخواست کردیم زمانی را انتخاب کنند که ورزشکارانشان بیایند و برای آن‌ها مربی را فرستادیم تا تمرینات در خود آن استان انجام شود.  استان هایی بودند که ورزشکارانشان را جمع کرده و برنامه ریزی کردند و مربی ما به آن‌ها آموزش داد و با این رشته آشنا شدند.

استان های کشور برای فعالیت موثر تر در رشته اسکی درخواست تجهیزات را به فدراسیون اعلام کردند و قرار است در سال جاری امکانات بیشتری در اختیار استان ها قرار بگیرد.

پیشرفت رشته های قدرتی و سرعتی اسکی بانوان/ مدال هایی که در انتشار گردن ملی پوشان است

اردو های غیر متمرکز به شناخت استعداد ها کمک می کند

نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی گفت: بر پایه گسترش و پیشرفت اسکی در تمام کشور در جلساتی با حضور اعضای کمیته فنی و کمیته‌های تخصصی فدراسیون برنامه ریزی به این صورت شد که خود هر استان ورزشکارانش را با مربی‌های خود آموزش دهد و برنامه‌ها و اردو‌های تخصصی خودشان را برگزار کنند و اردو‌ها به صورت غیرمتمرکز برگزار شود.

اردو‌ها به صورت غیر متمرکز در رشته‌های آلپاین و صحرانوردی و اسنوبرد در استان‌ها برگزار شد و فدراسیون نظارت خود را بر این اردو‌ها داشت. با شروع فصل اسکی که همزمان با آغاز بازگشایی پیست اسکی توچال بود قهرمانان رشته‌های آلپاین و اسنوبرد (ورزشکاران جوان و بزرگسالان) در آکادمی ملی المپیک اردوهایشان آغاز کردند و اقامتشان در آکادمی ملی المپیک و اردوهایشان در توچال برگزار می‌شد.


بیشتر بخوانید 


پیشرفت رشته های قدرتی و سرعتی اسکی بانوان/ مدال هایی که در انتشار گردن ملی پوشان است

کسب مدال های اخیر نشانه های برنامه ریزی صحیح است

 کیادربندسری گفت:کسب مدال‌های بین المللی در رقابت‌های ترکیه توسط اسکی بازان بانوی کشور تیم اسکی آلپاین به مسابقات بین المللی ترکیه اعزام شد و دراین رقابت‌ها بانوان کشورمان یک طلا، دونقره و دو برنز بدست آوردند. تیم اسکی صحرانوردی خانم هم در مسابقات بین المللی ترکیه دو طلای با ارزش را بدست آورد که در اسکی صحرانوردی در رقابت‌های بین المللی تا به حال به این عنوان نرسیده بودیم.

ما حصل نهایی تلاش فدراسیون اسکی برای پیشرفت این رشته مدال های مختلف بانوان در سطوح بین المللی است که تازه ترین این موفقیت ها نایب قهرمانی عاطفه احمدی در پایان سومین روز از رقابت های بین المللی اسکی آلپاین ترکیه در بخش مارپیچ کوچک، و کسب مقام سوم توسط فروغ عباسی بود.

 در رشته صحرانوردی سمانه بیرامی در لیست رزرو قرار داشت که به دلیل قوانینی که مختص این دوره از المپیک بود نتوانست در المپیک شرکت کند. پیش از این احمدی به المپیک زمستانی اعزام شد و به عنوان پرچمدار کاروان ایران هم در المپیک انتخاب شد.

کرونا تا حدودی ما را از برنامه ها عقب انداخت

نایب ما در سال ۹۹ اولین مرحله مسابقات “جام ایران دخت “ را برگزار کردیم و این رقابت‌ها بر پایه توانمندی بانوان بود و همه عوامل برگزاری نیز بانوان بودند. این پیش بینی برای سال ۱۴۰۰ هم صورت گرفته بود، ولی متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی که در بهمن ماه بود موفق نشدیم مسابقه را برگزار کنیم و در اسفندماه نیز شرایط برف خیلی مناسب نبود، ولی برنامه ریزی کرده ایم که این مسابقات هر ساله برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار