نیرو‌های تعدیل شده در سبلان پارچه اردبیل به سر کار باز می‌گردند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: نیرو‌های تعدیل شده در کارخانه سبلان پارچه اردبیل به سر کار باز می‌گردند.

رامین صادقی گفت: سبلان پارچه یکی از واحد‌های تولیدی مدرن در استان اردبیل است که در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات مدیریتی با چالش‌های جدی و فراز و نشیب‌های متعددی روبه‌رو بوده که در ۲ سال گذشته با دستور رییس وقت قوه قضائیه به صاحبان اصلی برگشت داده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جریان بازدید خبرنگاران از تعدادی از واحد‌های تولیدی و صنعتی در اردبیل گفت: در ماه‌های اخیر در مدیریت این مجموعه برخی مشکلات و نارسایی‌ها را شاهد بودیم ولی با حمایت و پیگیری استاندار اردبیل قرار شده شرکت حمایت از صنایع در مدیریت این کارخانه ورود پیدا کرده و به دور از تعدیل نیرو، زمینه اشتغال و افزایش تولید را به شکل مطلوب فراهم آورد که در ماه‌های آینده ثبات بیشتری را در این مجموعه تولیدی شاهد خواهیم بود.

صادقی با بیان آخرین وضعیت واحد‌های تولیدی استان گفت: یک‌هزار و ۱۷۶ واحد صنعتی در استان اردبیل پروانه بهره‌برداری گرفتند که ۹۹۰ واحد از این تعداد با ظرفیت‌های متفاوت در حال فعالیت هستند.

او می‌گوید: برخی از این واحد‌ها نظیر کارخانه سیمان با بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت بوده و برخی از واحد‌ها نیز تا ۳۰ درصد ظرفیت تولید خود را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از اجرای ۲۷۰ طرح صنعتی پیشران در استان خبر داد و گفت: این طرح‌های صنعتی با پیشرفت ۲۰ تا ۹۵ درصد در حال اجراست که تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد بهره‌برداری از این طرح‌های پیشران و اشتغال‌آفرین خواهیم بود.

صادقی می‌گوید: با بهره‌برداری از ۲۷۰ طرح پیشران صنعتی در استان فرصت اشتغال برای ۱۵ هزار نفر فراهم می‌آید تا ما حرکت مؤثری را از سمت صنایع کوچک به سمت صنایع متوسط و بزرگ شاهد باشیم.

در این بازدید خبرنگاران از تعدادی از واحد‌های صنعتی و تولیدی استان با رویکرد دانش‌بنیان و تولید محصولات صنعتی برجسته بازدید کرده و در جریان روند توسعه صنعتی استان قرار گرفتند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.