آموزش اشتغال و کار آفرینی ۱۲ هزار سرباز وظیفه

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از آموزش اشتغال و کار آفرینی ۱۲ هزار سرباز وظیفه کرمانشاهی طی پارسال خبر داد.

محمد حسین زاده گفت : به دلیل نبود توجه به حوزه جوانان آمار و اطلاعات خوبی وجود ندارد، اما امسال در گام اول طی سه ماهه اول سال مجموعاً در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه موفق به برگزاری ۴۸ کمیته تخصصی و ۴۰ ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه شده‌ایم.

به گفته معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در گام دوم ۱۱۰ سازمان مردم نهاد در استان کرمانشاه تشکیل شده و طبق نرخ ملی که به ازای هر هفت نفر یک سازمان مردم نهاد باید وجود داشته باشد این آمار مناسبی برای کرمانشاه است.

در سال ۹۷ تنها ۲ مرکز مشاوره برای ارائه مشاوره و برپایی کارگاه‌های پیش از ازدواج جوانان وجود داشت، اما اکنون یازده مرکز در حال فعالیت بوده و ۶ مرکز مشاوره دیگر نیز در حال دریافت مجوز برای راه اندازی هستند که تا پایان سال جاری به ۱۷ مرکز ارائه مشاوره خواهد رسید.

پارسال در استان کرمانشاه حدود ۲۸ هزار جوان کرمانشاهی تسهیلاتی بیش از ۲ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان از بانک‌های عامل دریافت کرده‌اند.

در طرح سرباز مهارت در پارسال حدود ۱۲ هزار سرباز وظیفه در پادگان‌های استان کرمانشاه آموزش‌های لازم در زمینه اشتغال را دیدند و به همین منظور مرکز شهدای کرمانشاه به عنوان مرکز برتر در کشور انتخاب شد.

در طرح منشن با کمک پارک علم و فناوری ۱۵۰ جوان، در طرح‌های کمیته امداد ۳۸۰ جوان و در طرح مشترک با دفتری از سوی سازمان ملل ۱۰۰ جوان دیگر آموزش اشتغال و کارآفرینی داده شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.