پنج درصد جمعیت کشور درگیر اعتیاد

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه پنج درصد جمعیت کشور درگیر اعتیاد هستند، گفت : اولویت امسال ما پیشگیری است تا بتوانیم از سلامت ۹۵ درصد جمعیت کشور در برابر معضل اعتیاد حراست کنیم.

فرهاد اقطار از معضل اعتیاد به عنوان بلایی خانمانسوز یاد کرد و گفت : در حال حاضر پنج درصد جمعیت کشور با این معضل درگیر هستند.

به گفته سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی این آمار‌ها نشان می‌دهد ۹۵ درصد جمعیت کشور از این لحاظ سالم هستند و بسیار ضروری است که بتوانیم از سلامت آن‌ها محافظت کرده و پیشگیری مناسبی را در برابر اعتیاد برای آن‌ها ایجاد کنیم.

روند درمان و ترک اعتیاد و بازگرداندن فرد معتاد به جامعه کار بسیار دشواری است، بهترین راهکار این است که اجازه ندهیم جوانی در دام اعتیاد گرفتار شود که بخواهیم او را ترک داده و به جامعه برگردانیم.

در همین راستا سیاست امسال سازمان بهزیستی به سمت پیشگیری است و اولویت این است که از افتادن جوانان و نوجوانان در دام اعتیاد پیشگیری کرده و جلوی کاهش سن اعتیاد را بگیریم.

بر همین اساس بودجه ریزی سازمان بهزیستی هم با اولویت پیشگیری خواهد بود و برنامه‌ها امسال بر همین اساس تنظیم شده است.

خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ فعالیت دارد در نظر داریم خدمات رسانی این خط را به صورت پیامکی، اینترنتی و اپلیکیشن گسترش دهیم.

 برنامه داریم تا در فضای مجازی فعالیت‌های بیشتری در بحث پیشگیری انجام دهیم که در همین راستا محتواسازی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار