رئیس مجلس:

آموزش و پرورش نباید به سمت خصوصی سازی و پول‌سازی برود

آقای قالیباف گفت: آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی است و نباید به سمت خصوصی سازی و پول‌سازی برود تا تمام آینده ما را بفروشد.

رئیس مجلس در نخستین کنگره معلمان انقلاب اسلامی گفت: نیاز فوری آموزش و پرورش اقتصاد است؛ اول باید اقتصاد آموزش را سامان دهیم تا امکان توجه به ساماندهی سایر حوزه‌های آموزش و پرورش فراهم شود.

محمدباقر قالیباف گفت که برای ساماندهی اقتصاد آموزش و پرورش باید مدیریت سایبرنتیکی داشت.

او حرکت برخی گروه‌ها به سمت سیاست‌های دست راستی و خصوصی‌سازی و پول‌سازی از آموزش را عامل ناعدالتی دانست.

رئیس مجلس در کنگره معلمان گفت که آموزش و پرورش «ظاهراً» در چاله بی‌پولی گرفتار است اما در حقیقت، در چاله «ناکارآمدی» گرفتار شده. او اضافه کرد که آموزش و پرورش بازار اقتصادی در دست سرمایه‌داران و یک سازمان دولتی در دست مدیران نالایق نیست، بلکه یک نهاد اجتماعی است.

آقای قالیباف گفت: برای ما در جمهوری اسلامی ننگ است زمانی که ۳۶ میلیون نفر جمعیت کشور بود، ۱۰ هزار نفر زندانی داشتیم و امروز با ۸۰ میلیون نفر، ۲۹۰ هزار نفر زندانی داریم؛ این‌ها با پول حل نمی‌شود، بلکه با باور‌های انقلاب و به دست معلمان حل‌شدنی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۳۲ ۱۳ تير ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
بله طبق قانون اساسی نباید خصوصی و پولکی شود باید رایگان باشد صفر تا صدش ولی متاسفانه نظام آموزش و پرورش هم شده مثل نظام دانشگاه های دولتی و خصوصی مثل نظام بیمارستانهای دولتی و خصوصی و مثل خیلی موارد دیگر که هم دولتیش هست هم خصوصی آزادش در جامعه هست از اول بنا رو خودتان اینگونه گذاشتید حالا می گویید نباید رو به خصوصی سازی رود در قانون اساسی کل کشور اسلامی هم نظام آموزش پرورش رایگان و دولتی است حالا اومدن مثل دانشگاه آزاد خصوصیش کردن بخشیش رو اون دیگه تصمیمات قبلی از قبلها بوده که اینچونین شده . والسلام و صلوات التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۲:۱۷ ۱۳ تير ۱۴۰۱
بله اقا من دیدم. رییس دبیرستان جلوی همه و سر کلاس درس مرا صدا کرد و اعلام کرد در ملا عام: اقای ........حضور شما در این آموزشگاه از نظر شرعی اشکال دارد. معاون استاندار در منزلم به دیدار آمد پرسید فلانی چرا گرفتار شدی؟ چرا درس نخواندی؟ تو که خودت شاگردانت در دانشگاه تدریس میکنند چرا دیپلم نتوانستی بگیری؟ وقتی معرفی کردم زنگ زد گفتند بازنشسته شده. عدالت را نچشیدم ولی دیدم. البته آموزش پزشکی را از اموزش اتمی جدا کرده اند. و اسم انرا هم قانونی کردند.
آخرین اخبار