لاوروف: انگلیس با بهانه‌های مختلف سعی دارد وارد دریای سیاه شود

وزیر امور خارجه روسیه به انگلیس هشدار دارد به بهانه‌های مختلف سعی نکند وارد دریای سیاه شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه) درباره تلاش انگلیس برای حضور در دریای سیاه هشدار داد.

براساس گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» لاوروف در این خصوص گفت: انگلیس قصد دارد به بهانه بحران مواد خوراکی و عدم ارسال غلات از اوکراین، کشتی‌های جنگی خود را وارد دریای سیاه کند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «اگر صحبت‌های بوریس جانسون و وزیر امور خارجه کشورش را شنیده باشید، به روشنی تلاش می‌کنند شرایطی ایجاد کنند که زمینه را برای نفوذ ناوگان سلطنتی به دریای سیاه مهیا کند. بهانه آن‌ها این است که تمام رویه آزادسازی غلات از آن بنادر را که توسط اوکراینی‌ها مین‌گذاری شده، به دست گرفته و مدیریت کنند».

پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بحران غذا در جهان تشدید شده و قیمت مواد غذایی تا چند برابر افزایش پیدا کرده است. سازمان‌ها و مقامات غربی روسیه را مسئول این بحران معرفی کرده اند. این در حالی است که روسیه می‌گوید مانعی در برابر ارسال غلات اوکراین ایجاد نکرده و تنها دلیل عدم ارسال مواد غذایی «مین‌گذاری» آب‌های جنوب و شرق اوکراین بوده است.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز چندی پیش مجددا تاکید کرد کشور‌های غربی با ارسال بی‌رویه سلاح به اوکراین فرآیند جنگ را طولانی‌تر می‌کنند و بحران کنونی غذا نیز به خاطر همین کشور‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار