احتمال سفر الکاظمی به عربستان برای بررسی نتایج سفر به تهران

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که نخست وزیر عراق برای اطلاع دادن نتایج سفر خود به تهران قصد دارد به عربستان برود.

رای الیوم به نقل از یک منبع دیپلماتیک در کشور‌های حاشیه خلیج فارس، اعلام کرد که انتظار می‌رود مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز (یکشنبه) برای دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و مقامات ارشد این کشور، به جده برود.

این منبع که نامش فاش نشد، اظهار داشت: «نخست وزیر عراق برای اعلام نتایج سفر خود به ایران و مواضع تهران درباره مذاکره با ریاض، مجددا به عربستان می‌رود تا بتواند زمینه را برای بهبود سطح مذاکرات بین ریاض و تهران و دستیابی به راه حلی برای برطرف کردن اختلافات و احیای روابط دیپلماتیک بین دو کشور فراهم کند.»

پنجمین دور گفتگو میان نمایندگان عالی جمهوری اسلامی ایران و عربستان، چندی پیش در بغداد، پایتخت عراق برگزار شد. پیش از این چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجیگری عراق در بغداد برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن این مذاکرات را سازنده خوانده و از برگزار کردن مذاکرات بیشتر خبر دادند. این مذاکرات پس از ۵ سال از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شکل گرفت. ایران ادامه این گفتگو‌ها را مشروط به «جدیت عربستان» دانسته است.

با توجه به شکل‌گیری فضای مفاهمه و گفتگو‌های سازنده میان نمایندگان دو کشور، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک زمینه برگزاری جلسه مشترک میان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار