حمله به افراط گرایان ضداسلام در نروژ

خودروی افراط گرایان ضداسلام در نروژ که اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده بودند هدف حمله قرار گرفت.

پس از یک تعقیب و گریز در بزرگراهی در نروژ، خودروی سرکرده یک گروه تندروی ضد اسلام، شنبه (دیروز)، چند دقیقه پس از آنکه قرآن را در حومه اسلو (پایتخت) سوزاند، هدف حمله‌ قرار گرفت.

پلیس نروژ اعلام کرد دو نفر را در این رابطه دستگیر کرده است. یکی از این دو نفر، راننده (زن) یک خودرو است. این زن به اینکه به عمد به خودروی «لارس توران»، سرکرده گروه تندروی «به اسلامی کردن نروژ پایان دهید (سیان)» زده و در نهایت این، خودرو را چپ کرد، متهم شد.

در تصویری که این حادثه را به طور کامل نشان داد و در «فیس بوک» منتشر شد، لارس توران و اعضای این گروه تندروی ضد اسلامی ابتدا با خودرو به «مورتِنسرود»، منطقه‌ای حومه‌ای در نزدیک اسلو - که جامعه قابل توجهی از مسلمانان در آن زندگی می‌کنند - رفتند.

تعداد انگشت شماری از اعضای این گروه تندرو، قرآن کریم را وسط یک چهارراه کوچک آتش زدند و این مساله، بلافاصله واکنش ساکنان را در پی داشت که برای خاموش کردن شعله‌های آتش تلاش کردند.

این صحنه، به سرعت با اعتراض یک گروه همراه شد؛ به ویژه یک زن که به کتاب خاکستر شده دست زد و بر سر اعضای این گروه تندرو ضد اسلامی فریاد کشید و سپس سوار یک مرسدس بنز خاکستری شد و در یک تعقیب و گریز، خودروی آنها را چپ کرد. این زن به بهانه اقدام عمدی برای ترویج خشونت دستگیر شد.

گفتنی است درحالی پلیس نروژ اقدام به دستگیری مخالفان به اهانت به ادیان می کند که افراط گرایان ضداسلام در این کشور به صورت آزادنه اقدام به آتش زدن قرآن، کتاب مقدس مسلمانان جهان می کنند. مقامات دولتی می گویند براساس تفکر لیبرالیستی افراد در این کشور آزاد هستند، با این حال هیچ فردی در این کشور حق تشکیک درباره هولوکاست و ادعاهای صهیونیست ها در این باره را ندارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۱
طرف روانی وبیکاربوده بایداصلا به افرادهیچ محلی نگذاشت خودشان ازکردارشان پشیمان میشونداینکه حساسیت نشان داده شودخودش مشوق این رفتارزشت میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۴۶ ۱۲ تير ۱۴۰۱
خیر بچه جان.
تمام این گونه اهانتها با برنامه ریزی قبلی است و می‌خواهند واکنش مسلمانان را برای سایر برنامه هایشان ارزیابی کنند. در واقع این اعمال برای سنجش غیرت کشورها و دولت‌های به اصطلاح اسلامی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۱
خدا لعنتشون کنه
حقیقت رو که نمی تونید از بین ببرید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۱:۴۳ ۱۲ تير ۱۴۰۱
دمش گرم،شیر زن خدا حفظش کنه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۲ تير ۱۴۰۱
افراط گرا = واجب القتل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۲ تير ۱۴۰۱
موافقم فرق هم نمی کنه این افراط گرایی مسلمان باشه مسیحی باشه یا یهودی افراط گرایی در هر دینی محکومه
آخرین اخبار