شناسایی رابطه باکتریایی بین رژیم غذایی و ابتلا به سرطان

دانشمندان یک "ارتباط باکتریایی" بین رژیم غذایی رایج و سرطان پیدا کردند.

شواهدی که رژیم غذایی را با سرطان مرتبط می‌کند، مسلماً فراوان است، اما مکانیسم‌های پشت این رابطه تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده است.

یک مطالعه جدید ارتباط باکتریایی بین رژیم غذایی و سرطان روده بزرگ را کشف کرده است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم غذایی سالم عامل اصلی بقا و پیشگیری از سرطان است. این امر به ویژه در مورد سرطان روده بزرگ که اغلب به دلیل رژیم غذایی نامناسب ایجاد می‌شود، صادق است. طبق یک مطالعه جدید، یک الگوی غذایی ممکن است با تغییر باکتری‌های روده منجر به سرطان روده بزرگ شود.

مطالعه جدید نشان می‌دهد که میکروبیوتای روده ممکن است در قلب ارتباط بین رژیم غذایی غربی و سرطان روده بزرگ باشد. این یافته‌ها تحقیقات قبلی را تقویت می‌کند که رژیم غذایی به سبک غربی - سرشار از گوشت فرآوری شده، شکر، غلات تصفیه شده و کربوهیدرات‌ها - را با این بیماری مرتبط می‌کند.

شوجی اوگینو نویسنده مسئول این مطالعه می‌گوید: "این یافته‌ها از فرضیه ما حمایت می‌کند که رژیم‌های غذایی به سبک غربی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را از طریق تاثیرشان بر باکتری E. coli افزایش می‌دهد. این اولین مطالعه‌ای است که رژیم غذایی غربی را با باکتری‌های بیماری زا مرتبط می‌کند. سؤال بعدی این است که کدام جزء از رژیم غذایی و سبک زندگی غربی مربوط به سرطان روده بزرگ است که حاوی این باکتری‌ها است. "

تیم محققان از بیمارستان بریگهام با تجزیه و تحلیل داده‌های بیش از ۱۳۴۰۰۰ شرکت کننده به این نتیجه رسیدند. آن‌ها الگو‌های غذایی را به همراه DNA از سویه‌های E. coli که در بیش از ۱۰۰۰ آدنوم کولورکتال یافت شده بود، تجزیه و تحلیل کرد.

تمرکز این مطالعه شناسایی سویه‌های باکتریایی بود که حامل آنزیم متمایز به نام پلی کتید سنتاز (pks) هستند. قبلاً نشان داده شده بود که این آنزیم باعث ایجاد جهش در سلول‌های انسانی می‌شود که یکی از ویژگی‌های کلیدی سرطان است. اعضای این تیم دریافتند که رژیم غذایی غربی با تومور‌های کولورکتال با مقادیر بالای pks + E.coli مرتبط است، اما نه تومور‌هایی با pks + E.coli کم یا بدون آن.

انجمن سرطان آمریکا توضیح می‌دهد: "رژیم‌های غذایی حاوی مقدار زیادی سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ یا رکتوم مرتبط است. همچنین مصرف گوشت قرمز (گوشت گاو یا بره) و گوشت فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال مرتبط است.

دانشمندان برای ارتباط بین گوشت فرآوری شده و سرطان توضیحات مختلفی ارائه کرده اند. یکی آمین‌های هتروسیکلیک (HCAs) را مقصر می‌داند - یک محصول فرعی گوشت که در هنگام قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد آزاد می‌شود. هاروارد هلث می‌افزاید: "HCA‌ها ممکن است نقشی داشته باشند، اما از آنجایی که سطوح بالاتری را می‌توان در مرغ پخته نیز یافت، بعید است که توضیح کاملی باشد. "

یکی دیگر از دلایل احتمالی در مورد گوشت فرآوری شده، نگهدارنده ها، به ویژه نیترات‌ها است. با این حال، این مواد نگهدارنده که در طی هضم به ماده سرطان زای نیتروزامین تبدیل می‌شوند، در گوشت تازه یافت نمی‌شوند. یک رویکرد غذایی عاقلانه‌تر می‌تواند شامل افزایش مصرف سبزیجات، میوه ها، ماهی، حبوبات و غلات کامل باشد.

سرطان کولورکتال، که همچنین به عنوان سرطان روده بزرگ شناخته می‌شود، اغلب به عنوان سرطان پنهان شناخته می‌شود، زیرا به ندرت در مراحل اولیه علائم ایجاد می‌کند.

منبع: اکسپرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۱ تير ۱۴۰۱
سوسیس و کالباس باید جم بشه
آخرین اخبار