در جلسه شورای اداری خوسف مطرح شد

حل مشکل آب روستاهای خوسف

فرماندار شهرستان خوسف از حل مشکل آب روستا‌های این شهرستان خبر داد.

ایمانی در جلسه شورای اداری خوسف که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد گفت: از ابتدای این هفته مشکل آب روستا‌ها حل شده است و در شهر ماژان و روستا‌های اطراف آن نیز این مشکل حل خواهد شد.

او گفت: بیش از ۱۱۰ متر مربع از معابر خوسف آسفالت شده و در این زمینه پیشرفت ۴۰ درصدی داریم.

ایمانی گفت: تاکنون توزیع چند هزار بسته غذایی را داشته ایم و ۲ هزار بسته آن در دهه ولایت توزیع خواهد شد.

فرماندار خوسف گفت: ایجاد شبکه فاضلاب در شهرستان خوسف نیز به تصویب رسیده است.

او گفت: تکمیل آسفالت جاده دسترسی خوسف به نایبند از مسیر آبگرم لوت که مسیر دسترسی خوسف به بهاباد یزد را بیش از ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌دهد از جمله دیگر طرح‌های ناتمام این شهرستان است.

نصیب خوسف از معادن، جاده های خاکی است

حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان خوسف نیز در  این جلسه گفت: شهر خوسف را که به شهر علم و ادب می‌شناسیم زادگاه بزرگانی همچون ابن حسام و دکتر شکوهی است که بار مسئولین این شهرستان را سنگین‌تر می‌کند.

او گفت: امروز با حضور استاندار و وجود دولت مردمی که ایثار آبرو کرده، امید را می‌توان به جامعه و شهرستان خوسف برگرداند.

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: مهم‌ترین مسئله این شهرستان بحث بهداشت و درمان است و تنها با احداث بیمارستان این مشکل حل نمی‌شود بلکه تجهیزات و حضور پزشکان را نیز باید شاهد باشیم.

امام جمعه شهرستان خوسف گفت: در شهرستان خوسف فاضلاب نداریم و این نیز جزو مسائل مهم است.

او گفت: باید نگاه همه مسئولان به این باشد که کار فرهنگی با بازخورد مثبت صورت گیرد.

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: انتظار می‌رود به اجرا تبصره ۶ قانون ۱۴ معادن توجه بیشتری شود، آنچه امروز مردم از معادن می‌بینند خرابی جاده‌ها است.

او همچنین خواستار حداقل یکساله شدن قرارداد‌های کاری کارگران معادن و برخی کارخانه‌های شهرستان شد.

لزوم تکمیل طرح های نیمه تمام

خسروی نماینده مردم شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور در میدان بودن است و ما و مدیران استانی نیز باید میدانی بوده و به مردم خدمت کنیم.

او گفت: برای بیمارستان خوسف پیگیری‌های زیادی انجام شده، هر چند باید این طرح ها زودتر به سرانجام می‌رسید، اما وعده‌ها بر زمین ماند؛ امیدواریم با همت استاندار مردمی کار ساخت این طرح و سایر طرح ها زودتر به اتمام برسد.

خسروی گفت: ما به سهم خودمان در حال پیگیری مشکلات و وعده‌ها هستیم تا مردم بتوانند بهره بیشتری از طرح ها ببرند و اموال عمومی درگذر زمان مستهلک نشوند.

نماینده مردم شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌های خوسف و ماژان نیز دچار مشکلاتی هستند که انتظار می‌رود به آن رسیدگی شود.

اختصاص اعتبار برای تکمیل و رفع نقص طرح های خوسف

قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: جوامع غربی یا برخی سیاستمداران در کشور مشکلاتی را مطرح می‌کنند؛ القای بن بست رسیدن انقلاب حربه نخ نمای دشمن است.

او گفت: آن‌ها خودشان به بن بست رسیده اند؛ هر چند مشکلات داریم، اما همچنان پایداریم؛ ما به بن بست نرسیدیم و غربی‌ها به بن بست و شکست کشیده شده اند.

قناعت گفت: به مراتب مشکلات غربی‌ها از ما بیشتر و نقاط قوت ما نیز از غربی‌ها بیشتر است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرستان خوسف علاوه بر اینکه از ذخایر خوبی برخوردار است، از نظر جغرافیایی و انسانی نیز بسیار غنی است و وظیفه ما را در خدمت رسانی سنگین می‌کند.

او با اشاره به مصوبات سفر امروز گفت: یک میلیارد تومان برای بهسازی گلزار شهدای شهرستان خوسف از محل اعتبارات استان تخصیص یافت.

قناعت گفت: مجتمع فرهنگی هنری شهرستان خوسف هم ۷ میلیارد تومان نیاز دارد که این مبلغ را از محل اعتبارات متمم سفر ریاست محترم جمهور به استان اختصاص خواهیم داد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل دارالقرآن شهرستان خوسف یک میلیارد تومان اختصاص یافت؛ تکمیل استخر نیز از دغدغه‌ها بود که برای تکمیل ان ۴ میلیارد تومان از محل متمم تخصیص و مابقی را از طریق مصوبات سفر وزیر ورزش و جوانان در خواست خواهیم کرد.

او گفت: برای تکمیل گود زورخانه نیز یک میلیارد از اعتبارات استان و یک میلیارد از محل اعتبارات شهرستان اختصاص یافت.

قناعت گفت: هزینه تکمیل ساختمان اداری ورزش و جوانان از محل اعتبارات استانی تأمین و برای تکمیل مرکز بهداشت و درمان یک میلیارد از محل اعتبارات شهرستان یک میلیارد هم استان تأمین خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل زیر ساخت‌های عمرانی شهر جدید ماژان نیز ۲ میلیارد تومان تخصیص یافته و برای حل مشکل آبرسانی به روستا‌های شیخ آباد و همج نیز دو میلیارد اختصاص یافت.

در سفر استاندار خراسان جنوبی به خوسف، ۳۰۰ میلیون تومان برای تکمیل ساختمان بخشداری ماژان نیز اختصاص یافت و قرار شد جلسه‌ای برای مساعدت به کشتارگاه صنعتی خوسف با بانک عامل برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار