آغاز رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کنکور در استان سمنان

رقابت علمی ۱۲ هزار و ۵۱۲ داوطلب کنکور سراسری از چهارشنبه در پنج گروه آزمایشی در استان سمنان آغاز شد.

نماینده سازمان سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری در استان سمنان گفت: این آزمون تا روز شنبه یازدهم تیرماه در چهار حوزه امتحانی این استان برگزار می شود.

پرویز ملک زاده می گوید: ۶۱ درصد داوطلبان کنکور سراسری در استان سمنان خانم و ۳۹ درصد آقا هستند و روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه به رقابت می‌پردازند.

به گفته ی ملک زاده گروه آزمایشی علوم تجربی با چهار هزار و ۳۹۶ داوطلب و سهم ۳۵ درصدی بیشترین داوطلب استان سمنان در کنکور ۱۴۰۱ را دارد.

به گفته وی ، شمار داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور سراسری امسال در استان سمنان سه هزار و ۲۵۹ نفر، گروه علوم ریاضی و فنی یک هزار و ۵۹۴ نفر، گروه زبان‌های خارجه یک هزار و ۵۸۴ نفر و گروه هنر یکهزار و ۶۷۹ نفر است.

کنکور سراسری در چهار حوزه دانشگاه سمنان با چهار هزار و ۵۰۰ داوطلب، دانشگاه صنعتی شاهرود با پنج هزار و ۱۴۷ داوطلب، دانشگاه دامغان با یکهزار و ۶۴۲ داوطلب و دانشگاه گرمسار با یکهزار و ۲۲۳ داوطلب برگزار می‌شود.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه هشتم تیر، گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه نهم تیر، گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه دهم تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه یازدهم تیر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.