عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شهید دیالمه از سرداران جنگ نرم بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:شهید دیالمه را می‌توان از سرداران جنگ نرم در مقابل موج تردید افکنی و انحرافات دهه ۶۰ دانست که در برابر آن‌ها می‌ایستاد.

 سعید جلیلی در همایش ملی "دیالمه، نیاز امروز" در مشهد گفت: قرآن کریم ۲ مولفه ایمان و عمل صالح را مطرح می‌کند که اگر در زندگی جمع شود نتیجه آن حیات با برکت است و شهید دیالمه چنین بود یعنی ایمان و عمل صالح را با هم داشت.

او گفت: اگر کسی صحبت از ایمان کرد این موضوع، الزاماتی دارد و ایمان باید خود را در عمل نشان دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی، خواست تا در همین حیات دنیا، حیات طیبه ببخشد و شهید دیالمه با همه وجود به این امر قیام کرد؛ و از همان ابتدای پیروزی انقلاب هم مقابله دشمنان شروع شد تا این نهال، تنومند نشود.

جلیلی گفت: آنچه برای دشمنان می‌تواند کم هزینه‌تر باشد این که یک ملت از مسیر خود منصرف یا منحرف شود و بر همین اساس تردید و شبهه افکنی را شروع می‌کنند.

او گفت: شهید دیالمه در برابر تفکر التقاطی و شبهه افکنیها، پاسخ و رفتار را در زمان خودش انجام می‌داد و عمل صالح این است که هر عمل را در زمان خود انجام دهیم که این کار در مورد جهاد تبیین هم صدق می‌کند که باید در زمان خود و به موقع انجام شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید دیالمه، در سخنان خود تبیین اقناعی، مستند و دقیق انجام می‌داد و بسیاری از رفتار‌های خوب ما اگر در زمان خودش نباشد اثرگذار نخواهد بود.

جلیلی گفت: امروز باید ببینیم موفقیت‌ها و ناکامی‌ها کجا بوده است و این نیازمند تبیین است. موفقیت‌ها وقتی بوده که ایمان و عمل صالح را مبنا قرار دادیم و کاستی‌ها وقتی بوده است که نتوانستیم مبنای انقلاب را در عمل محقق کنیم.

او گفت: جمهوری اسلامی، یک اسم نیست بلکه یک حقیقت است. دشمن با حقیقت انقلاب مشکل دارد و در همه عرصه‌ها به افرادی مثل شهید دیالمه نیاز داریم تا به خوبی آگاه و با بصیرت باشند و دیگران را آگاه کنند.

راه اندازی دبیرخانه دائمی شهید دیالمه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این همایش گفت: در حادثه هفتم تیر، بهترین‌ها را از دست دادیم که در این میان شهیدان بهشتی و دیالمه منشأ روشنگری بودند.

 محمدعلی کیانی گفت:۹ نفر از یاران شهید بهشتی از جمله شهید دیالمه از خراسان بودند که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است و وظیفه و رسالت ماست که در خصوص این شهیدان کار و نسل جوان را با آن‌ها آشنا کنیم.

او گفت: شهید دیالمه، متخلق به علم، دانش، عمل و تعهد بود و چنین شهیدانی باید الگوی عملی همه ما به خصوص در سطح دانشگاه شوند و ما هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به افرادی مثل شهید دیالمه و شهید چمران نیاز داریم از این رو می‌خواهیم دبیرخانه دایمی شهید دیالمه را در دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی کنیم.

شهید عبدالحمید دیالمه، دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی تا درجه دکتری بود.اودر دوره اول مجلس شورای اسلامی از سوی مردم مشهد به عنوان نماینده مجلس در این شهر انتخاب شد و در شروع مجلس به عنوان عضو هیات رئیسه سنی انتخاب شد و پس از آن به عنوان رئیس کمیسیون شورا‌ها در مجلس به ایفای مسئولیت پرداخت.

دیالمه در روز هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در سن ۲۷ سالگی در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه ۷۲ تن از کارگزاران نظام از جمله شهید بهشتی رییس وقت قوه قضائیه به شهادت رسید و پیکرش در قم به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.