کشته شدن ۹ اسیر از اهالی ذمار یمن بر اثر شکنجه در زندان‌های نیرو‌های ائتلاف

مدیر کل دفتر حقوق بشر استان ذمار از کشته شدن ۹ نفر از اهالی این منطقه بر اثر شکنجه در زندان‌های نیرو‌های ائتلاف خبر داد.

مدیر کل دفتر حقوق بشر استان ذمار یمن با اعلام کشته شدن ۹ نفر از اهالی این استان بر اثر شکنجه در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های نیرو‌های ائتلاف سعودی و اماراتی از سازمان‌های بین المللی و محلی خواست به مسئولیت‌های خود در نجات جان اسرای یمنی عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری یمن، «محمد الماوری» مدیر کل دفتر حقوق بشر استان ذمار یمن از سازمان صلیب سرخ جهانی، سازمان‌های بین المللی حقوقی، سازمان‌های بشردوستانه و همچنین سازمان‌های محلی خواست به مسئولیت‌های خود در نجات جان اسرای غیر نظامی و همچنین اسرای ارتش و کمیته‌های مقاومت مردمی یمن که در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های نیرو‌های ائتلاف عربی و شبه نظامیان آن‌ها در استان‌های اشغالی هستند عمل کنند.

الماوری به مناسبت روز جهانی کمک به قربانیان شکنجه گفت: «زندانیان و اسرای دربند در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های نیرو‌های ائتلاف با شدیدترین انواع شکنجه‌های بدنی و روانی مواجه اند».

الماوری افزود: «حدود ۹ اسیر از اهالی استان ذمار از جمله چهار غیر نظامی بر اثر شکنجه در زندان‌های نیرو‌های ائتلاف عربی کشته و اسرای دیگر دچار معلولیت، نقض عضو و ناراحتی‌های روانی شده اند».

الماوری خاطر نشان کرد: «زندان بئر احمد، بازداشتگاه اردوگاه البریقه، قاعه و ضاح در عدن، بازداشتگاه فرودگاه الریان در شهر المکلا در حضرموت، بازداشتگاه فرودگاه الغیظه در المهره، بازداشتگاه مرکز الصالح در مارب و دیگر بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها در جنوب یمن از جمله زندان‌هایی هستند که آوازه بدی در شکنجه اسرای یمنی دارند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۷ تير ۱۴۰۱
آدم یاد زندانای مخوف هارون الرشید ملعون میافته
آخرین اخبار