صدور ۲۸ موافقت اولیه برای تاسیس اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲۸ موافقت اولیه برای تاسیس اقامتگاه بوم‌گردی صادر شده است.

یوسف بیدخوری گفت: از این تعداد ۲۲ طرح مربوط به تبدیل بنا‌های قدیمی به اقامتگاه و ۶ طرح مربوط به ساخت اقامتگاه به شیوه سنتی است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: خانه‌باغ ترشیزی در روستای باغان سبزوار، خانه قدیمی حاجی‌زاده در شهر نوخندان درگز و چند خانه تاریخی در روستا‌های ریاب و قوژد گناباد از شاخص‌ترین و ارزشمندترین بنا‌هایی است که برای آن‌ها موافقت اولیه اقامتگاه بوم‎گردی صادر شده است.

او گفت: از نظر پراکندگی سرزمینی، شهرستان‌های طرقبه‌شاندیز، گناباد، چناران، گلبهار، خواف، نیشابور، تربت حیدریه، کلات، کاشمر، بجستان و کوهسرخ دارای بیشترین تعداد اقامتگاه بوم‌گردی هستند.

بیدخوری گفت: در سه ماه نخست امسال تعداد ۴ پروانه بهره‌برداری اقامتگاه بوم‌گردی صادر و ۱۸ مورد نیز تمدید شده است.

به گفته او، ایجاد اقامتگاه‌ها ضمن حفظ بنا‌ها و خانه‌های ارزشمند قدیمی و تاریخی که میراثی گرانسنگ به شمار می‌روند، به توسعه پایداراقتصادی سکونتگاه‌های روستایی کمک کرده و گردشگران و زائران خراسان رضوی از خدمات آن‌ها برخوردار می‌شوند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی اماکن فرهنگی است که ضمن کمک به ترویج سبک صحیح زندگی و غذایی، اقدام به نمایش اشیا و ابزار‌های قدیمی و مردم شناسی، البسه سنتی، آداب، رسوم و آیین‌های فرهنگی، مذهبی و... می‌کند و فضایی با قابلیت تفریحات سالم را ارائه می‌دهند که می‌تواند ساعاتی گردشگران و شهروندان را از هیاهوی شهر‌ها دور کرده و گذشته شیرین آن‌ها را به یاد آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار