مصرف آب در خراسان جنوبی بیش از سرانه تعیین شده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی گفت: در برخی نقاط استان میزان مصرف آب دو برابر سرانه تعیین شده است که باید با فرهنگ سازی مدیریت شود.

امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در نشست خبری گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: سرانه مصرف آب در نقاط گرمسیری استان به ازای هر نفر ۲۴۸ لیتر و در نقاط دیگر ۲۰۸ لیتر تعریف شده است.

او با اشاره به اینکه مصرف آب در برخی نقاط بیش از مقدار سرانه است، گفت: در صورتی که با فرهنگ سازی درست بتوانیم مصرف آب را طبق الگو پیش ببریم از بحران آب و قطعی آن در برخی روستا‌ها (اکثرا در پایان هفته ها) جلوگیری خواهد شد.

امامی در مورد آبرسانی سیار به روستا‌ها گفت: پارسال ۷ تانکر به ناوگان آبرسانی اضافه شد، امسال نیز ۴ تانکر دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی گفت: در صورتی که کمبودی در ناوگان آبرسانی داشته باشیم با کرایه تانکر‌های خصوصی این مشکل را برطرف خواهیم کرد تا دغدغه‌ای برای تامین آب شرب مردم پیش نیاید.

احداث ۲۱ هزار مخزن در دست اقدام است

او گفت: حجم آبرسانی سیار به روستا نسبت به پارسال ۲ برابر افزایش داشته است.

امامی گفت: یکی از چالش‌های اساسی ما بحث اصلاح شبکه آب است که یک برنامه جامع برای ان تدوین شد، پارسال بیش از ۱۱۲ کیلومتر شبکه را تعویض کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی گفت: امسال اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای کاهش هدر رفت صرف و در حال حاضر نیز بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که آن را از طریق منابع مختلف تامین خواهیم کرد و این مورد باعث جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش هزینه‌های نگه داری شبکه خواهد شد.

او گفت: در شهر طبس بحث دغدغه تامین آب هم برای وضعیت پیش رو و هم برای توسعه برنامه‌های آینده با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

امامی گفت: در ۲ سال گذشته ۹ هزار مخزن نگه داری آب را افتتاح کردیم و در حال حاضر ۲۱ هزار مخزن در دست اقدام داریم و در تلاشیم تا عملیات اجرایی ۳۰ هزار مخزن دیگر را هم شروع کنیم تا سرانه آن به ازای هر نفر یک متر مکعب برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی گفت:برای ارتقا تصفیه خانه آب شرب بیرجند برنامه ریزی شده تا ظرفیت تصفیه به ۱۰۰ تا ۱۱۰ لیتر در ثانیه افزایش پیدا کند.

او گفت: در بخش روستایی نیز امسال علاوه بر اعتبارات ردیف ملی که ۴۸ میلیارد تومان تخصیص داشتیم، ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تامین و در مجموع کار آبرسانی به ۸۰ روستا انجام خواهد شد.

امامی گفت: درصدد هستیم تا آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را تا سال ۱۴۰۲ و ابرسانی به روستا‌های زیر ۲۰ خانوار را نیز با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام دهیم.

تصفیه خانه فاضلاب بیرجند، آماده بهره برداری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در ادامه به سایر اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه فاضلاب بیرجند وارد مدار بهره برداری آزمایشی شده و آماده افتتاح است.

امامی گفت: پروژه‌های معطل شده تعیین  تکلیف و طبق مصوبات سفر رییس جمهور پروژه تصفیه خانه فاضلاب سربیشه کلنگ زنی شد.

او گفت: تاکنون ۶ کیلومتر از شبکه فاضلاب فردوس احداث شده و در تلاشیم تا انتهای سال آن را به ۳۰ کیلومتر برسانیم تا بخش عمده مردم فردوس از این خدمت بهره‌مند شوند.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.