انتخابات دبیر کلی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تکرار می‌شود

فدراسیون بین المللی وزنه برداری پس از اعلام نتیجه اشتباه برای پست دبیرکلی، این بخش از انتخابات را روز پنجشنبه تکرار می‌کند.

پس از اعلام نتایج اشتباهی که در انتخابات دبیر کلی فدراسیون جهانی وزنه برداری به وجود آمد انتخابات این بخش قرار است دوباره برگزار خواهد شد. گفته می شود دور دوم این انتخابات قرار است روز پنجشنبه ۳۰ ژوئن انجام شود. در انتخاباتی که اشتباه صورت گرفته شده بود پیروز انتخابات باید نصف + یک رای را از آن خود می کرد، اما فرد برتر کمتر از این رای را کسب کرد و به اشتباه برنده اعلام شد.

خوزه کوئینونز از پرو که به اشتباه برنده انتخابات برای دبیر کل و خزانه داری فدراسیون جهانی شده بود گفت از برگزاری رای گیری مجدد استقبال می‌کند. همچنین آنتونیو اورسو از ایتالیا هم که نفر دوم انتخابات شده بود گفت که انتخابات اخیر شبیه به یک سیرک بود.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در واکنش به اشتباهی که در انتخابات به وجود آمد اعلام کرد که این حادثه نتیجه یک خطای انسانی بوده است.

کوئینونز با ۶۸ رای در مقابل ۶۰ رای اورسو باید به دور دوم می‌رفتند. همچنین ۱۶ رای نیز به سومین نامزد یعنی علی مرادی از ایران رسید. برای برنده شدن کامل، کوئینونز به ۷۳ رای نیاز داشت که ۵۰ درصد به علاوه یک است.

کوئینونز در پیامی به گابریل نیگون، رئیس کمیسیون انتخابات گفت:  هدف از این مکاتبه این است که توصیه کنیم طبق اساسنامه فدراسیون بین المللی وزنه برداری، روند انتخاباتی در خصوص انتخاب دبیر کل و خزانه دار در طول کنگره رعایت نشده است. به همین دلیل من از کمیسیون انتخابات درخواست می‌کنم که این وضعیت را ارزیابی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار