هشدار مقاومت عراق به ترکیه درپی تداوم حملات به شمال این کشور

یکی از نمایندگان پارلمان عراق اعلام کرد مقاومت این کشور آماده است به تهاجم ترکیه پاسخ دهد.

علی الفتلاوی، عضو ائتلاف پارلمانی الفتح عراق به نظامیان ترکیه و مزدوران وابسته به این کشور هشدار داد که مقاومت عراق به حملات آنان پاسخ خواهد داد.

الفتلاوی در مصاحبه با المعلومه گفت: کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) و گروه‌های مقاومت، در آینده نزدیک، پاسخ کوبنده‌ای به ترکیه خواهند داد.

وی با بیان اینکه دولت عراق در برابر حملات ترکیه به این کشور، همیشه دست بسته است، اعلام کرد محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق عمدا روز پنجشنبه گذشته، مسئله تجاوزات ترکیه به خاک عراق را بررسی نکرد.

این عضو الفتح بر این باور است که الحلبوسی در نشست‌های خارجی، به دنبال منافع شخصی است؛ به ویژه در جریان دیدار اخیر با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه.

پیش از این پایگاه خبری شبکه کوردستان۲۴ در گزارشی از کشته شدن دست کم ۶ نفر در حمله پهپادی نیرو‌های ترکیه به منطقه سنجار در کردستان عراق خبر دادند. این پایگاه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که در این حمله مقر نیرو‌های ایزدخان آسایش در بخش سنونی مورد هدف قرار گرفت.

یش از این شبکه تلویزیونی الاتجاه در گزارشی اعلام کرد ترکیه با حملات هوایی و به نام مبارزه با حزب کارگران کردستان به تجاوزات خود در شمال عراق ادامه می‌دهد. این حملات ده‌ها شهید و زخمی بر جای گذاشته و مردم کردستان از دولت اقلیم و مرکز می‌خواهند جلوی این تجاوزات را بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار