آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در ۳۳ پایگاه سنجش و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز و آموزش و پرورش امروز آغاز شد.

آقای مستوفی گفت: طرح سنجش سلامت با هدف سنجش و تعیین جایگاه نوآموزان و پیشگیری از بروز مشکلات در طول تحصیل این عزیزان ایجاد شده است و شناسایی به موقع مشکلات کودک و تعیین شرایط تحصیلی او بر اساس این مشکلات می‌تواند به کودک در تحصیل بهتر کمک کند.

او می گوید: والدین می‌توانند پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه سنجش حضور یابند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی-حرکتی، ارزیابی قد و وزن، دهان و دندان، وضعیت واکسیناسیون و ... مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت و همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت در سراسر استان انجام و پس از تایید، نوآموز جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می کند.

او می گوید: پیش بینی می‌شود برای سال تحصیلی پیش رو حدود ۶۰ هزار دانش آموز بدو ورود به مدرسه و دانش آموزان پیش دبستانی در این طرح مورد سنجش سلامتی قرار گیرند که برای همه این نوگلان البرزی آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.