تقدیر سازمان‌ملل از تلاش‌های ایران برای پناهجویان افغانستانی + فیلم

نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی با حضور نماینده سازمان‌ملل در مشهد افتتاح شد.

ماها کاشور، رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی در مشهد گفت: تلاش ها و فعالیت جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته در حوزه پناهندگان، ستودنی است و در یک سال گذشته و پس از ایجاد شرایط خاص در افغانستان به اوج خود رسیده است.

ماها کاشور از  تلاش های مثبت جمهوری اسلامی ایران در موضوع پناهندگان قدردانی کرد.

حسین احمدی، معاون اداره کل امور اتباع استان خراسان رضوی ایران نیز در این آیین گفت: طبق توافقات بین المللی، کشور ایران حق دارد مانع فعالیت های تشکل های اتباع باشد، اما دولت جمهوری اسلامی نه تنها با این موضوع مخالفتی ندارد بلکه در شرایط کنونی، موافق افزایش آنها هم است.

 در ۲۰ روز گذشته حدود ۵۵۰ اثر از ۲۰۰ هنرمند افغانستانی به ستاد همایش روز جهانی پناهندگان رسید که از این تعداد، ۲۰۰ اثر برگزیده از ۸۰ هنرمند در نمایشگاهی در مشهد به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه به مدت ۵ شب برگزار خواهد شد.

مقامات سازمان ملل تاکنون بارها با قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهجویان افغانستانی، تأیید کرده‌اند ایران مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مرزهای خود را به روی پناهندگان باز کرده است؛ به گونه‌ای که این افراد همانند مردم ایران از همه مزایا برخوردار هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۶ تير ۱۴۰۱
ما اتباع قدر دان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم. ولی مشکلات زیادی از سیم کارت عابر بانک بیمه واز همه مهمتر گواهینامه رانندگی داریم ما که سالها بصورت قانونی زندگی کردیم مسئول محترم لطفا رسیدگی کنید ممنون
آخرین اخبار