۴ کشور عضو گروه هفت، صادرات طلا از روسیه را تحریم کردند

انگلیس، آمریکا، کانادا و ژاپن صادرات طلا از روسیه را ممنوع کردند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ۴ کشور عضو «گروه هفت»، صادرات طلا از روسیه را تحریم کردند. این اقدام در راستای تلاش برای مانع شدن در برابر سرمایه داران روس برای فروش این فلز گران بها صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جانسون در این خصوص گفت: «اقدام مشترک انگلیس، آمریکا، کانادا و ژاپن مستقیما برای ضربه زدن به سرمایه داران روسیه و قلب ماشین جنگی پوتین، رئیس جمهور روسیه است.»

چند ساعت مانده به آغاز اجلاس گروه هفت اعلام کرد، سران این گروه در حال انجام گفتگو‌های «بسیار سازنده‌ای» درباره تعیین احتمالی یک سقف برای واردات نفت از روسیه هستند.  سران گروه هفت به دنبال دستیابی به توافق در مورد تعیین سقفی برای واردات نفت از روسیه هستند. این منبع مسئول افزود:​ ما در مسیری هموار برای دستیابی به توافق هستیم.

چندی پیش نیز دولت انگلیس با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه رسمی خود با عنوان «اعلامیه به صادرکنندگان» از بسته جدید تحریم‌های تجاری از جمله ممنوعیت صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات فناوری به روسیه، سوخت جت و صادرات اسکناس استرلینگ یا اسکناس‌های اتحادیه اروپا رونمایی کرد.

کشور‌های غربی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، با مشکلات شدید اقتصادی ناشی از افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم مواجه شدند و این اقدامات عمدتاً بخش مالی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته را تحت تأثیر قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اینکه به ضرر روسیه نیست. اتفاقا روسیه نه تنها چوب حراج به ذخیره طلا نزد شروع کرد بیشتر بخره برای همین ارزش روبل افزایش پیدا کرد
آخرین اخبار