در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

داوطلبین از افکار منفی بپرهیزند / روز قبل از کنکور بهترین فرصت برای استراحت

کنکور سراسری ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه ۸ تیر آغاز خواهد شد و کمتر از یک میلیون و پانصد هزار نفر در این آزمون شرکت خواهند کرد.

حسینی ارسنجانی، مشاور آموزشی گفت: یکی از رمز‌های موفقیت داوطلبین آزمون سراسری آرامش آن‌ها است که می‌تواند رسیدن به هدف را تسریع کند. توصیه می‌شود داوطلبین با تعیین ضرب العجل مطالعاتی در این روز‌های پایانی و مرور مطالب خوانده شده و تمرکز به روی اشکالات و ضعف‌هایی که دارند، کار خود را بهبود بخشند و از افکار منفی دوری کنند.

او گفت: داوطلبین می‌توانند از طریق ورزش‌های و سبک تغذیه سالم در این روز‌های پایانی شرایط خود را بهبود بخشند.

حسینی گفت: با توجه به تخصیص ۳ دفترچه در آزمون سراسری، لازم است داوطلبین زمان‌های ارائه شده در دفترچه‌ها را در نظر گیرند و از تکنیک‌های ساده برای استفاده بهینه از زمان استفاده کنند. مثلا استفاده از علامت ضربدر برای سوال‌هایی که جواب آن را نمی‌دانند یا علامت دایره برای سوالاتی که پاسخ آن را می‌دانند، اما امکان دارد وقت گیر باشد و اواخر امتحان به آن مراجعه کنند.

به گفته این کارشناس آموزشی داوطلبین در جلسه آزمون زمانی که به اهداف خود فکر می‌کنند، ذهن برنده‌ای که دارند عامل موفقیت آن‌ها خواهد بود.

او گفت: نباید از تعداد داوطلبان آزمون و سایر قوانین نگران باشند.  تقریبا تمامی داوطلبین در فضای مجازی درس خوانده اند و اطلاعات داوطلبین تفاوت چندانی ندارد.

او گفت: داوطلبین آزمون سراسری باید با نشاط کامل در جلسه آزمون شرکت کنند. برای این امر توصیه می‌شود یک روز قبل از آزمون را به استراحت اختصاص دهند. طبق تجربه در سنوات قبل کسانی که روز قبل از آزمون به استراحت می‌پردازند جایگاه بهتری داشته اند.

او گفت: توصیه می‌شود به رشته خود بپردازند و اگر رشته دوم و سومی هم ثبت نام کرده اند در اولویت کمتری قرار دهند. اولویت اول همان آزمونی باشد که قصد تعیین رشته در آن را دارند.

او گفت: با توجه به آن که ضرایب هر کدام از دروس متفاوت است؛ بنابراین باید اولویت پاسخ دهی بر اساس همین ضرایب باشد و ترتیب تمرین شده‌ای که باید از قبل انجام شده باشد را در جلسه امتحان در نظر گیرند.

 حسینی گفت: برای این که داوطلبین استرس و نگرانی نداشته باشند، توصیه می‌شود اول به سوالات ساده‌تر پاسخ دهند و پس از آن به سراغ سوالات سخت‌تر بروند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۷ تير ۱۴۰۱
با این سالی یه بار جوونا رو تا مرز جنون مضطرب کردن
آخرین اخبار