جمع آوری حدود ۹۵۰ تن زباله از درب منازل شهر اصفهان

شهردار اصفهان گفت:هر شهروند در اصفهان ۴۵۰ گرم زباله در روز تولید می‌کند و در مجموع هر شب حدود ۹۵۰ تن زباله از درب منازل شهر جمع‌آوری می‌شود.

علی قاسم‌زاده امروز در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، گفت: از امشب تغییری در روند حمل زباله‌ها از درب منازل ایجاد خواهد شد، در این راستا به جای جمع‌آوری پسماند‌های‌تر بر اساس تقویم، روز‌های زوج و فرد هفته مبنای جمع‌آوری زباله است.

طرح جمع‌آوری زباله بر اساس روز‌های زوج و فرد هفته از طریق تبلیغات شهری به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.

او به دلایل اجرای این طرح، پرداخت وگفت: شهروندان گاهی روز‌ها و تاریخ زوج و فرد تقویمی را فراموش و گاهی اشتباه می‌کردند و این منجر به تجمع زباله‌ها در معابر شهر می‌شد.

کارگران خدمات شهری هر شب تا صبح در شهر مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند، از این رو یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح ارتقاء رفاه کارگران است تا آن‌ها بتوانند حداقل یک شب در هفته را در جمع خانواده خود باشند.

او می‌گوید: از شهروندان انتظار داریم کمک کنند تا تولید زباله در شهر اصفهان کاهش یابد، هر شهروند در اصفهان ۴۵۰ گرم زباله در روز تولید می‌کند و در مجموع هر شب حدود ۹۵۰ تن زباله از درب منازل شهر جمع‌آوری می‌شود.

به گفته قاسم زاده هر شب حدود ۳۰۰ تن شیرابه از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، چراکه یک سوم از زباله‌ها شیرابه است، همچنین کاهش تولید شیرابه نیاز به همکاری شهروندان دارد به طوری که آن‌ها باید زباله‌ها را آب‌گیری کرده و سپس داخل کیسه زباله قرار دهند.

شهردار اصفهان گفت: شیرآبه‌ها، عوارض زیست محیطی برای شهر به همراه دارد، روان شدن شیرآبه‌ها در معابر شهر به جز آلودگی و بوی بد از نظر بهداشتی می‌تواند منشأ انواع بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با سلامت شهروندان باشد؛ لذا اگر شهروندان این موضوع را از منزل مدیریت کنند تا کیسه‌ها زباله‌ها شیرابه نداشته باشد، کمک بزرگی به شهر خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.