محکومیت درمانگران غیر مجاز دامپزشکی در کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: ۲ درمانگر غیر مجاز که بدون صلاحیت و تخصص، اقدام به درمان دام و عرضه دارو و واکسن‌های قاچاق کرده بودند به جزای نقدی محکوم شدند.

 مجتبی ورمقانی گفت: در راستای طرح رصد و پایش دارو و واکسن، بازرسان ویژه اداره کل دامپزشکی استان ۲ فرد متخلف با انبوهی از دارو‌های قاچاق، غیر مجاز و فاقد مجوز واردات و تاریخ مصرف گذشته و همچنین مقادیر قابل توجهی واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته که بصورت غیر مجاز نگهداری شده شناسایی شدند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: این افراد  تعداد چشمگیری از دارو ها و واکسن را به صورت عرضه خارج از شبکه وارد بازار کردند که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

او می گوید: مقام قضایی به اتهام قاچاق داروی دامی که بر خلاف ضوابط تعیین شده از سوی دولت و بوسیله خودروی شخصی غیر مجاز حمل شده و همچنین بعلت عرضه واکسن بصورت خارج از شبکه و مباشرت در حمل کالای قاچاق، فرد اول را به جزای نقدی ۲ میلیارد و ۶۵ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۰۰ ریال محکوم کرد.

ورمقانی گفت: نفر دوم نیز به یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۶۰۰ ریال جریمه محکوم شد، همپنین بر اساس دستور مقام قضایی دارو‌ها بعلت فاسد بودن، مهدوم سازی شده و خودرو مورد نظر متخلفین نیز تا زمان پرداخت کامل جریمه در توقیف خواهد ماند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان از مردم عزیز درخواست نمود موارد مشکوک و سواستفاده‌هایی که در حوزه دارو و واکسن دامپزشکی مشاهده می‌نمایند را در کوتاه‌ترین زمان از طریق سامانه پیغام گیر شبانه روزی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.