مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

روزانه ۶۹۰ تن پسماند در قم تولید می شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: ۶۹۰ تن پسماند در قم تولید می‌شود که ۶۰۹ تن آن به سایت البرز منتقل می‌شود.

سید عبدالله میرابراهیمی گفت: سه ایستگاه و سکوی انتقال پسماند در سطح شهر قم فعال است که یک ایستگاه دیگر در حال ساخت، تجهیز و نوسازی بوده که این پسماند‌ها هر شب بعد از جمع‌آوری به این سکو‌ها برای انتقال منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم می گوید: به‌طور متوسط ۶۰۹ تن زباله در شبانه‌روز توسط ماشین‌های پرس و نیسان‌ها جمع‌آوری و روی ایستگاه‌های انتقال زباله داخل سیم تریل‌هایی که در سکو وجود داشته منتقل می‌شود و بلافاصله بعد از تکمیل ظرفیت، پسماند‌ها توسط کشنده‌ها به مجموعه سایت البرز انتقال پیدا می‌کند.

او گفت: برای کاهش بعد مسافت و افزایش سرعت انتقال پسماندها، ایستگاه‌ها و سکو‌های مختلفی در سطح شهر تعریف‌شده تا پسماند با سرعت تخلیه و به سایت البرز منتقل شود.

میر ابراهیمی مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند‌های خشک را موردتوجه قرار داد و گفت: روزانه حدود ۸۰ تن پسماند خشک توسط تحویل شهروندان، اکیپ‌های تفکیک و زباله گرد‌ها جمع‌آوری می‌شود که درمجموع ۶۹۰ تن پسماند تولید و ۶۰۵ تن به سایت پسماند البرز انتقال داده می‌شود.

او گفت: دسته‌بندی پسماند با توجه به قانون مدیریت پسماند در سال ۸۳ انجام‌شده و دقیقاً به ۵ دسته پسماند تقسیم‌شده است که شامل پسماند خانگی و عادی در سطح شهر، نخاله‌های ساختمانی، پسماند‌های پزشکی مجموعه‌های پزشکی و بیمارستان‌ها و پلی کلینیک‌ها، پسماند‌های کشاورزی و پسماند‌های صنعتی و در نهایت پسماند‌های ویژه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار