وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

اختصاص ٨ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مدارس کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت در راستای عدالت آموزشی و توسعه زیرساخت‌های مدارس کشور ٨ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

یوسف نوری گفت: بودجه آموزش و پرورش از محل بودجه عمومی دولت ۹.۶ درصد شده بود الان ۱۳ درصد شده است، اجازه نمی‌دهم آموزش و پرورش محمل کنکور شود، دانشگاه وظیفه دارد جذب دانشجو کند. ما باید کار تعلیم و تربیت خودمان را انجام دهیم، حکمرانی آموزش و پرورش این است که کار خودش را کند و مؤسسات نباید برای ما تعیین و تکلیف کنند اگر ببینیم در شورای نظارت عزل می‌شوند.

به گفته نوری با توجه به تغییر نسلی که در جامعه روی داده است سند تحول آموزش و پرورش باید و یکی از الزامات جامعه بود از این رو نه تنها نظام آموزشی بلکه معلمان دانش آموزان و همچنین اولیا باید تغییر کرده تا بتوان انتظار داشت آینده نظام آموزشی کشور درخشان گردد.

او گفت: دولت برای جبران افت ناشی از آموزش غیرحضوری یک فرآیند تعریف کرده تا در تابستان درس را بهتر یاد بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سند ۲۰۳۰ از گذشته شروع شده بود و متناسب با ما نبود البته برخی از کشورها بخش‌هایی از این سند را نپذیرفتند اما ما با حضور در دولت سیزدهم اعلام کردیم سند تحول داریم و نمی‌توانیم ۲۰۳۰ را اجرا کنیم.

به گفته نوری بلاتکلیفی معلمان و استخدام‌های آنان را بر اساس قانون انجام دادیم، ۶ هزار میلیارد برای ۳ سال در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر ۳۸ هزار میلیارد برای ۱۸ ماه در نظر گرفته شده البته ابهاماتی در اجرا هست که با تطبیق مجلس و حقوقی رفع می‌شود.

او می گوید: برای تأخیر اجرای آن عذرخواهی می‌کنم اما باید در این کم و کسری‌ها مانند یک خانواده رفتار کنیم، همچنین جذب نخبگان بدون آزمون، استخدام ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر با آزمون و جذب ۱۵ هزار نفر دانشجوی تربیت معلم از جمله اقدامات است.

نوری گفت: تلاش می‌شود نیروی ثابت و آماده داشته باشیم به ویژه در مرز عشایر و روستا، که در همین راستا قرارگاه عدالت تشکیل دادیم تا محرومیت آموزشی برطرف شود.‌

او گفت: دولت در سفرهای استانی ۸ هزار میلیارد علاوه بر اعتبارات برای تکمیل ساختمان‌ها داده است و ما دنبال خلق منابع جدید هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.