آقای کیان پور به باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد

آزمایشگاه فنی خاک به پروژه نهضت ملی مسکن تهران دعوت نشد!

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: مشاوران اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن هنوز از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای استان تهران دعوت نکرده اند.

آقای مجید کیان پور گفت: برای طرح نهضت ملی مسکن، هنوز بسیاری از مشاوران اجرایی ساختمان از جمله تهران و تعدادی دیگر از شهر‌ها از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای شناسایی نوع خاک و کیفیت پروژه‌ها دعوت نکرده اند، اما در شهر‌های دیگر از جمله کرمان دعوت صورت گرفته است.

او گفت: طول عمر مفید ساختمان‌ها در کشور به حدود ۳۰ سال و کمتر رسیده، اما با حضور و بهره برداری از ظرفیت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، نظارت بر طرح‌ها و کیفیت آن‌ها منطبق بر استاندارد‌های داخلی و بین‌المللی، افزایش می‌یابد و می‌توان ضمن افزایش عمر ساختمان‌ها به بیش از ۵۰ سال، از هدر رفت سرمایه‌های ملی و بخش خصوصی جلوگیری کرد. با همکاری وزارت کشور در بحث افزایش کیفیت، شاهد کاهش نیمی از هزینه‌های اجرا و نگهداری طرح‌ها خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، در پروژه آزاد راه تهران-شمال نیز، این آزمایشگاه در تعدادی از قطعات حضور داشته و نوع خاک و تمامی بخش‌های پروژه را بررسی و شناسایی کرده، اما هنوز برای قطعه دوم، دعوت نشده است.

او می‌گوید: هنوز هیچ پاسخی از سمت سازمان خصوصی سازی برای واگذاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارائه نشده، اما وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده، باید بخشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه فعالیت‌های حاکمیتی قرار داشته باشد.

پیش از این وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بود، در طرح‌های نهضت ملی مسکن، تمامی آزمایش‌ها برای شناسایی نوع خاک جهت جلوگیری از کاهش کیفیت این طرح‌ها، صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار