۶۲ روز بدون فوتی کرونا در فسا/تزریق ۳۸۲ هزار دز واکسن کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: اردیبهشت ماه امسال در شهرستان فسا روز‌های بدون فوتی کرونا را تجربه کردیم و با استمرار این روند و با پایان خردادماه ۶۲ روز بدون فوتی را پشت سر گذاشتیم.

دکتر محمد کاظم وکیل  گفت: دو ماه بدون فوتی و کاهش مبتلایان به کرونا نتیجه‌ی تلاش‌های مدافعان سلامت و همراهی و مشارکت اقشار مختلف مردم، سازمان‌ها و ادارات، اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی و فضای مجازی و گروه‌های جهادی در انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

او گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک بخصوص در مکان‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق واکسن کرونا همچنان برای کنترل شیوع بیماری کرونا لازم است.

وکیل به تزریق ۳۸۲ هزار و ۲۹۵ دز واکسن کرونا در شهرستان اشاره و گفت: در این مدت تعداد ۱۶۱ هزار و ۷۴۹ نفر دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند که به ۱۴۶ هزار و ۹۸ نفر از آن‌ها دز دوم و ۷۴ هزار و ۴۴۸ نفر نوبت سوم واکسن نیز تزریق شده است.

سرپرست دانشگاه گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۲۰۲ مبتلا به کرونا در شهرستان فسا شناسایی شده است که از این تعداد ۳۱ هزار و ۷۰۷ نفر بهبودی قطعی یافته و متاسفانه ۴۸۸ نفر از همشهریان قربانی کرونا شدند و ۷ نفر در قرنطینه و تحت درمان هستند.

وکیل با تاکید بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن گفت: ایمنی بدن افرادی که حدود چهار الی ۶ ماه از دز دوم واکسن کرونا که تزریق کرده‌اند می‌گذرد کاهش یافته و نیاز است که برای دریافت دز سوم واکسن خود اقدام کنند.

او ضمن تشکر از اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان اجتماعی و فضای مجازی در آگاهی بخشی و ارتقاء سواد سلامت جامعه در پیشگیری از بیماری و مشارکت در واکسیناسیون کووید-۱۹ بر تداوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سلامت بر عدم ساده انگاری و بی تفاوتی نسبت به کرونا و اهمیت تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز سوم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و درخواست کرد همه‌ی مردم و مسئولان همچنان مدافعان سلامت را تا مهار کامل بیماری یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار