لاوروف امروز به ایران سفر می‌کند

یک دیپلمات روس از سفر امروز وزیر امور خارجه این کشور به ایران خبر داد.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توئیتری اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه به ایران سفر خواهد کرد. او بدون اشاره به جزئیات بیشتر نوشت: لاوروف به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که لاوروف امروز در یک سفر کاری به ایران می‌رود و در مورد وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای ایران و اوکراین گفتگو خواهد کرد.

پیش از این سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که دیپلمات ارشد روسیه آخر هفته به کشورمان سفر خواهد کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که تاریخ سفر وزیر خارجه روسیه در حال بررسی است.

چندی پیش، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در نشستی با نمایندگان تجاری ایران از تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین مسکو و تهران خبر داده و اعلام کرده بود با وجود تحریم و فشار‌های بی سابقه علیه روسیه و ایران، دو کشور در حال ارتقا همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، لجستیکی و بانکی هستند.

به گزارش اینترفکس، الکساندر نواک در این خصوص گفت: «اکنون شرایط ویژه‌ای برای کشور‌ها در حال شکل گیری است که همکاری‌ها را به میزان قابل توجهی گسترش داده است. امروز شاهد تعداد قابل توجهی از بازار‌های خالی هستیم که می‌توان آن‌ها را از جمله با محصولات ایرانی پر کرد. روسیه مسیری را در جهت رفع محدودیت‌ها در واردات ایجاد کرده است و در این راستا ایجاد تجارت با ارز‌های ملی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.»

 الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در ۲۵ مه وارد تهران شد تا با جواد اوجی، وزیر نفت ایران و محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور ایران دیدار کند. همچنین مذاکراتی بین هیئت‌های وزارتخانه‌های مختلف روسیه و ایران صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۱ تير ۱۴۰۱
قدمش رو چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۱ تير ۱۴۰۱
اومده دوباره برای پوتین بیعت بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۱ تير ۱۴۰۱
احتمالا حامل دستورات جدیده
آخرین اخبار