در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دوسالانه ونیز هیچ دستاوردی برای هنر ایران نداشت

محمود سالاری گفت: ترجیح دادیم ایران با پختگی، پژوهش و اختصاص مکان مناسب در دوسالانه‌های ونیز حضور یابد.

محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره غیبت ایران در پنجاه و نهمین دوسالانه هنر‌های معاصر ونیز گفت: ایران در بینال ونیز مکان مناسب ندارد و پیش از این هم در چند دوره معدود که حضور داشت، آثار هنرمندان را در یک مکانی دور از شهر نمایش می‌دادند.

به گفته او دستاورد‌های مد نظر برای هنر کشور در دوره‌های حضور ایران در دوسالانه ونیز محقق نشد، بنابراین ترجیح دادیم که با پختگی، پژوهش و اختصاص مکان مناسب در این رویداد حضور یابیم. هنرمندان و پژوهشگران هنر هم همین نظر را داشتند.

هفته پیش خبری مبنی بر حضور وزیر فرهنگ کشور عراق در ایران رسانه‌ای شد. به گفته سالاری مدیران اداره‌های نمایش و موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد دیدار و جلساتی با مسئولین فرهنگی عراق برگزار کردند و قرار است هفته‌های فرهنگی مشترک با این کشور برگزار شود. به ویژه برای راهپیمایی اربعین برنامه ریزی مفصلی انجام خواهد شد.

روز گذشته همچنین نمایشگاه مینی مالیسم و کانسپچوال آرت، بخشی از آثار گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران در گالری‌های این موزه افتتاح شد.

سالاری ضمن بازدید از آثار درباره نمایشگاه گفت: برای اولین بار ۳۸ اثر از گنجینه موزه به نمایش در می‌آید. پیش‌تر ما در درس تاریخ هنر دانشگاه فقط عکس این آثار را با کیفیت‌های بسیار پایین دیده بودیم، در صورتی که در این نمایشگاه اصل آثار را با چیدمان درست و حرفه‌ای می‌بینیم. پژوهش نمایشگاه بسیار عالی بود و حتی از بنیاد‌های هنرمندانی که این آثار را نگه داری می‌کنند مشورت گرفته شده و بعضا چیدمان درست به آن‌ها منعکس شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار