اتحادیه اروپا: حصول توافق وین نزدیک است اما نیاز به تلاش دارد

سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی شد مذاکرات وین در حال نهایی شدن است، اما هنوز نیازمند تلاش است.

«پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا، در کنفرانس خبری امروز (سه‌شنبه) خود مدعی شد مذاکرات وین ادامه دارد، حصول توافق نزدیک است، اما به تلاش نیاز دارد.

به گزارش نشریه فیگارو، استانو در جریان صحبت‌های امروز خود مدعی شد: «به توافق در وین نزدیک می‌شویم، اما هنوز راه باقی است.» او مدعی شد: «رسیدن به این توافق به تلاش نیاز دارد. ما نقش هماهنگ‌کننده را در مذاکرات فعلی داریم و نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم، اما از عدم پایبندی ایران به تعهداتش نگرانیم.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که مقامات دولت بایدن به تازگی در جلسه توجیهی غیر علنی به سناتور‌ها اطمینان دادند که در صورت نیاز و به دلیل کم‌تر شدن احتمال توافق هسته‌ای در وین، آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهد کرد. پس از آن آمریکا روز پنجشنبه گذشته تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های چینی و اماراتی و شبکه‌ای از شرکت‌های ایرانی که به صادرات پتروشیمی‌های ایران کمک می‌کنند، اعمال کرد و این اقدام با هدف افزایش فشار بر تهران برای احیای توافق هسته‌ای انجام شده است.

از طرفی، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تازگی مدعی به بن بست رسیدن مذاکرات وین شده است. با این حال، سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کرده ایران به طور کامل به تعهدات خود طبق «موافقت‌نامه پادمان جامع» پایبند بوده و مکان‌های ادعایی که گفته می‌شود در مورد آن ابهاماتی وجود دارد، هیچ مبنای حقوقی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
اگه تحریما رو وردارن مام اسرائیل رو طبق اسلو به رسمیت میشناسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
نزدیک ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار