آمریکا کشته شدن یک نظامی خود در اوکراین را تایید کرد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای کشته شدن یک نظامی خود در درگیری‌های اوکراین را تایید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه امروز (سه‌شنبه) به وقت تهران مرگ «استفان زابیلسکی» نظامی آمریکایی، را تایید کرد.

به گزارش فاکس نیوز استفان زابیلسکی ۵۲ ساله در درگیری کنونی با ارتش روسیه در جنوب اوکراین کشته شده است.

او آخرین نظامی آمریکایی تاکنون است که کشته شده، اگرچه جزئیات دقیق مرگ او مشخص نیست، اما گفته می‌شود او در یک روستای کوچک درجنوب اوکراین کشته شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «ما با خانواده او در تماس بوده و تمام کمک‌های کنسولی را ارائه کرده‌ایم، مرگ او تایید است.» این مقام آمریکایی بار دیگر درخواست کرد شهروندان آمریکایی به اوکراین سفر نکرده و در این نبرد مشارکت نداشته باشند.

در حال حاضر نبرد روسیه و اوکراین وارد چهارمین ماه خود شده است، و به تازگی منابع خبری گزارش دادند که ارتش روسیه از موشک‌های جدید با دقت بالا و با برد پروازی ۱۴.۵ کیلومتر در نبرد اوکراین استفاده کرده است.

روز گذشته نیز «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، با اشاره به حملات موشکی تازه روسیه به مقر نظامیان اعلام کرد در یکی از این حملات موشکی بیش از ۵۰ ژنرال و افسر اوکراینی کشته شدند.

اما پیشتر از آن وزارت دفاع روسیه از اقدام سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین در تهیه ویدئو‌های جعلی در خصوص حمله ادعایی روسیه به خانه‌هایی در شهر نیکولایف خبر داد. «میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز کنترل دفاع ملی ارتش روسیه، هم اعلام کرد: «حدود ۴۰ نفر در این فیلم‌ها نقش بازی کرده و پول گرفته‌اند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار