غیبت مرادی در مراسم معارفه سرپرست فدراسیون وزنه برداری/ واکنش پیشکسوتان وزنه برداری به انتخاب انوشیروانی

مراسم معارفه سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری امروز در محل این فدراسیون در حالی برگزار شد که مرادی در آن حضور نداشت.

بعد از اینکه امروز سجاد انوشیروانی از سوی وزیر ورزش و جوانان به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری انتخاب شد، مراسم معارفه انوشیروانی ظهر امروز در محل فدراسیون وزنه برداری و با حضور پریچهره مسئول دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها برگزار شد. همچنین در این مراسم کوروش باقری، بهداد سلیمی و نواب نصیرشلال ۳ ملی پوش سابق تیم ملی وزنه برداری کشورمان هم حضور داشتند.

از نکات عجیب این مراسم می‌توان به حضور نداشتن علی مرادی رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری اشاره کرد که با وجود اینکه با او تماس گرفتند، اما ترجیح داد تا در مراسم تودیع و معارفه شرکت نکند. تنها محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری به عنوان نماینده این فدراسیون در مراسم شرکت کرد.


بیشتر بخوانید


مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری روز ۱۶ تیر ۱۳۹۸ برگزار و قرار شد در آنجا از بین ۵ نامزد یک نفر به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شود. محمد آخوندی، سجاد انوشیروانی، عبدالکریم پورکیان، فرشاد غزالیان و علی مرادی به عنوان نامزد‌های ریاست فدراسیون وزنه برداری بودند که در پایان مرادی با کسب ۲۲ رای بار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری باقی ماند.

بعد از انتخاب شدن علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری، سجاد انوشیروانی نایب قهرمان مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن و مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اردبیل بابت نتیجه‌ای که در انتخابات به وجود آمد معترض شد و شکایت خود را به دادگاه دیوان عدالت اداری برد. قرار شد این دادگاه بعد از بررسی و تحقیق در خصوص انتخابات فدراسیون وزنه برداری رای خود را صادر کند. حالا بعد از گذشت نزیدک به ۲ سال رای دادگاه دیوان عدالت اداری صادر شد و در آن رای دادگاه اعتراض و شکایت انوشیروانی را پذیرفته و به همین دلیل نتیجه انتخابات فدراسیون وزنه برداری که سال ۱۳۹۸ برگزار شد باطل است.

بعد از این مراسم کوروش باقری قهرمان سابق تیم ملی وزنه برداری و سرمربی سابق تیم ملی گفت: امروز خیلی خوشحال هستیم و نمی‌توان این موضوع را پنهان کرد. این تغییر و تحولی که به وجود آمده قطعا به نفع وزنه‌برداری خواهد بود و با انرژی که من در انوشیروانی می‌بینم مطمئن هستیم که اتفاقات خوبی رقم خواهد زد، زیرا صفر تا ۱۰۰ این رشته را به خوبی می‌شناسد. در هر صورت هر جایی نیاز به کمک باشد حتما کمک خواهیم کرد.

همچنین بهداد سلیمی دیگر ملی پوش سابق تیم ملی وزنه برداری که در مراسم معارفه انوشیروانی حضور داشت گفت: حلقه گمشده در وزنه‌برداری دوری قهرمانان و پیشکسوتان بوده است و با جمع کردن قهرمانان و پیشکسوتان کنار هم اتفاقات خوبی خواهد افتاد. سجاد انوشیروانی وزنه‌های سنگینی را بالای سر برده است، اما به نظر من این وزنه‌ای (مسئولیت رسیدگی به اوضاع وزنه برداری) که هم اکنون به دست گرفته آن قدر سنگین است که به تنهایی از عهده آن بر نخواهد آمد و همه باید به او کمک کنیم تا این وزنه سنگین را از روی زمین بلند کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار