ژائو لیجیان: آمریکا در حال نابودی عراق و چین به فکر ساختن آن است

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به توافق پکن و بغداد برای ساخت ۱۰۰۰ مدرسه در عراق، آمریکا را کشوری ویران کننده توصیف کرد.

به گزارش العهد، ژائو لیجیان، درباره توافق برای ساخت ۱۰۰۰ مدرسه در عراق گفت: آمریکا در حال نابود کردن و چین به فکر ساختن عراق است.

در ماه دسامبر (آذر تا دی) سال گذشته، چین و عراق توافق نامه‌ای برای ساخت ۱۰۰۰ مدرسه در عراق امضا کردند. در روز امضای این قرارداد، توییتر رسمی دولت عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در مراسم امضای این قرارداد حضور داشته و شاهد امضای قرارداد ساخت ۱۰۰۰ مدرسه در عراق توسط چین بر اساس چارچوب توافق بین چین و عراق بوده است.

چندی پیش، رئیس ائتلاف الفتح عراق، اجرای توافقنامه اقتصادی بین چین و عراق را مهم‌ترین راهکار برای بازسازی عراق توصیف کرد.

هادی العامری در دیدار با تسوی وی، سفیر چین در بغداد که در دفتر العامری در بغداد انجام شد، اعلام کرد: عراق و ملت این کشور به توافقنامه اقتصادی بین دو کشور و لزوم اجرای آن برای بازسازی عراق و پویایی آن پافشاری می‌کنند.

العامری در این دیدار گفت: ائتلاف الفتح از برجسته‌ترین مطالبه گران برای اجرای توافقنامه چین با عراق است و تلاش‌های زیادی برای اجرای آن انجام می‌دهد و باور داریم که این توافقنامه مهم‌ترین راهکار برای حل بحران اقتصادی است که عراق از آن رنج می‌برد.

از طرف دیگر سفیر چین در بغداد گفت: همکاری زیادی از طرف ملت عراق احساس کردم و تمایل زیادی برای تعامل با کشور ما وجود دارد و ما نیز به نوبه خودمان بر دو مسئله اساسی در عراق متمرکز هستیم یکی بهبود معیشت ملت عراق و توسعه و بازسازی آن و دیگری صنعت و تولید.

این مقام چینی تأکید کرد ما عراق را دوست حقیقی می‌دانیم و همه تلاشمان را می‌کنیم تا به آن کمک و خدمت کنیم.

 رئیس ائتلاف الفتح عنوان کرد که عراق به تقویت روابط با پکن و استفاده از تجارب علمی و اقتصادی باور دارد و فراتر از آن معتقد است چین در آینده عراق نقش زیادی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار