آمریکا و اروپا صحنه هرج و مرج در زمینه سفرهای هوایی

در پی تحریم روسیه و افزایش بهای سوخت، آمریکا و اروپا شاهد صحنه هرج و مرج در زمینه مسافرت‌های هوایی هستند.

آمریکا و اروپا به علت افزایش بهای سوخت و کمبود خدمه پرواز شاهد صحنه هرج و مرج در زمینه مسافرت‌های هوایی هستند.

این شرایط پس از آن رخ داد که کشور‌های غربی و آمریکا با اعمال تحریم‌هایی علیه صنعت انرژی روسیه و محدود کردن واردات نفت و گاز از این کشور، مراتب بحران انرژی در کشور‌های خودشان را رقم زدند. علاوه بر افزایش قیمت سوخت، دولت‌های غربی مردم را به استفاده از دوچرخه و وسایل نقلی غیر دیزلی دعوت کرده اند.

س ان ان گزارش داد، پیش بینی می‌شود که امسال (میلادی) نیز آمریکا و اروپا شاهد زیان چندین میلیارد دلاری در صنعت هوانوردی باشند. برخی معتقدند که در سال ۲۰۲۳ سودآوری صنعت هوانوردی بیشتر می‌شود، اما موانعی در پیش است.

افزایش هزینه سوخت به خاطر جنگ اوکراین بسیار زیاد است. کمبود سوخت سبب تاخیر و لغو بسیاری از پرواز‌ها می‌شود. این در حالی است که شرکت‌هایی هواپیمایی با افزایش تقاضا رو به رو هستند. از طرف دیگر شاهد کمبود کادر پروازی هستند.

قیمت بنزین در سطح جهانی در هفته‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت نفت در بحبوحه عدم اطمینان در مورد عرضه روسیه، که ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به دلیل عملیات نظامی در اوکراین و تحریم پیشنهادی حامل‌های انرژی روسیه است، در حال افزایش بوده است. روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است، به این معنی که هر گونه اختلال در فرآیند‌های تولید آن به طور اجتناب ناپذیری تأثیرات جهانی خواهد داشت. در آمریکا که دیگر نفت روسیه را وارد نمی‌کند، هزینه بنزین اخیراً به بالاترین حد تاریخی رسیده است. این در حالی که در اروپا، معاملات آتی گازوئیل تقریبا به دو برابر میانگین پنج ساله خود رسیده است.

میانگین بهای بنزین در آمریکا برای هر گالن از مرز پنج دلار عبور که این بها هرگز پیشتر در تاریخ این کشور سابقه نداشته است.

داده‌های انجمن رانندگان انگلیس نشان می‌دهد هزینه‌های بنزین و گازوئیل در این کشور، جمعه به بالاترین حد خود رسید که از رکورد‌های قبلی که اوایل این هفته ثبت شده بود، فراتر رفت.

قیمت یک لیتر بنزین بدون سرب در انگلیس به ۱.۷۱ پوند (حدود ۲.۱۶ دلار) افزایش یافت. این در حالی است که هزینه سوخت دیزل به نزدیک ۱.۸۲ پوند (حدود ۲.۳۰ دلار) افزایش یافت و ۲۹ پنس بیشتر شد. این وضعیت باعث افزایش متوسط هزینه برای پر کردن باک خودروی خانواد‌ها به ۹۳.۶۹ پوند (۱۱۸.۳۲ دلار) شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار