برگزاری پنجمین انتخابات در ۴ سال گذشته؛

پارلمان رژیم صهیونیستی منحل می‌شود/ ۲۵ اکتبر انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد

رسانه‌های خبری از توافق نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه آن برای انحلال پارلمان خبر دادند.

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد توافقی بین نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم حاصل شده است تا پس از یک رأی گیری که قرار است هفته آینده برگزار شود، کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) منحل شده و انتخابات زودهنگام برگزار شود. با این حساب، این، پنجمین انتخابات در سرزمین های اشغالی در چهار سال گذشته به شمار می رود.

طبق توافق میان این دو طرف، یائیر لاپید قرار است تا زمان تشکیل کابینه بعدی، به عنوان نخست وزیر موقت بعدی فعالیت کند. 

بیانیه مشترک بنت و لاپید

نخست‌وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند تمامی راه‌ها برای ثبات بخشیدن به ائتلافشان را که از یک سال پیش تشکیل شده بود، امتحان کرده‌اند و تلاش‌ها برای نجات کابینه با شکست مواجه شده است.

در این بیانیه آمده است: «بعد از آنکه همه راه‌ها برای ثبات‌بخشی به این ائتلاف امتحان شدند، نفتالی بنت و یائیر لاپید به این نتیجه رسیدند که هفته آینده طرحی برای انحلال کنست ارائه شود. بعد از تصویب آن، طرح [نخست‌وزیر]گردشی به صورت نوبتی اجرا خواهد شد.»

همچنین طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی نفتالی بنت و یائیر لاپید بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام در تاریخ ۲۵ اکتبر (۳ آبان) توافق کرده‌اند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد زمان انتخابات آینده ۲۵ اکتبر خواهد بود.

 وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی: هدف، جلوگیری از بازگشت نتانیاهوست

نشریه هاآرتص نیز به نقل از وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گزارش داد: هدف از انتخابات آتی، جلوگیری از بازگشت نتانیاهو به قدرت است.
این وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت: بی مسئولیتی برخی از نمایندگان ائتلاف سبب شد تصمیمی گیری در خصوص انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام انجام شود.

نتانیاهو: کابینه فراگیر  تشکیل می دهم

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، رهبر جناح اپوزیسیون، که در سه ماه اخیر، سقوط کابینه بنت- لاپید را «حتمی» می‌دانست، از این تحولات به‌شدت استقبال کرد و بازگشت خود و حزبش، لیکود، به قدرت را قطعی دانسته است. نتانیاهو گفت کابینه بنت به شکل زیادی از لحاظ امنیتی، سیاسی و اقتصادی شکست خورد و من کابینه ای فراگیر را شکل خواهم داد.

بنت: لاپید بزودی پست نخست وزیری را عهده دار خواهد شد

در همین حال، نفتالی بنت گفت: این، لحظه‌ای دشوار است؛ اما ما تصمیم درست را گرفتیم. ما تصمیم به انحلال کنست و مشخص کردن زمان برگزاری انتخابات گرفتیم. تصمیم انحلال کنست، تصمیمی صحیح به نسبت اسرائیل بوده است.

بنت همچنین گفت: من متوجه شدم که اسرائیل وارد یک هرج و مرج قانونی کامل خواهد شد و تصمیم گرفتم چنین اجازه‌ای ندهم و این تصمیم را گرفتم. لاپید بزودی پست نخست وزیری را عهده دار خواهد شد و ما قدرت را به شکلی منظم برای تضمین منفعت اسرائیل منتقل می‌کنیم.

لاپید باید با اداره درگیری با ایران دست و پنجه نرم کرد

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که قرار است بزودی به عنوان نخست وزیر موقت این رژیم فعالیت کند نیز در سخنانی مدعی شد: نباید بگذاریم نیرو‌های تاریکی ما را درهم بشکنند و باید به ایده اسرائیل متحد بازگردیم.

وی همچنین گفت: حتی در صورتی که ظرف چند ماه به دنبال برگزاری انتخابات برویم، بازهم چالش‌هایی پیش روی اسرائیل است که نمی‌توان منتظر ماند.

او همچنین گفت: بایستی با مسائلی نظیر گرامی معیشت و اداره درگیری‌ها با ایران، حماس و حزب الله دست و پنجه نرم کرد.

کارشناسان می‌گویند با این وضعیتی که رژیم صهیونیستی درگیر آن است، سرنوشت نخستین سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به سرزمین‌های اشغالی نیز نامعلوم خواهد بود. با وجو این، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از سفیر امریکا در تل اویو تأکید کرده که سفر بایدن طبق برنامه اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار