۲۱۰۰ درخواست بیمه بیکاری در آذربایجان غربی ثبت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: در بهار امسال، ۲ هزار و ۱۰۰ درخواست بیمه بیکاری در این استان به ثبت رسیده و نزدیک به ۶۰ درصد آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است.

علی دهقانی گفت: در این مدت، یک هزار و ۲۰۰ درخواست پس از بررسی‌های صورت گرفته، تایید شده و افراد متقاضی، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شده‌اند.

دهقانی می گوید: طبق تسهیلاتی که ایجاد شده، درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری برای کارگرانی که از کار بیکار شده‌اند، به صورت الکترونیکی صادر و انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه افراد مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که به صورت غیر ارادی بیکار شده‌اند، می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری درخواست دهند، گفت: افراد متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند.

دهقانی گفت: افرادی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند که کارفرمایان آن‌ها پیش از این سه درصد حق بیمه بیکاری را پرداخت کرده باشند بنابراین مقرری بیمه بیکاری مشمول بیمه‌های خاص، مشاغل آزاد، خویش فرمایی، کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان حمل و نقل شهری نمی‌شود.

او می گوید: یکی دیگر از شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری این است که افراد حداکثر ۳۰ روز پس از بیکار شدن، درخواست خود را در سامانه به صورت غیرحضوری ثبت کرده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.