شاه پسند:

کاهش نرخ بیکاری در کشورنیازمند تغییر رویکرد‌های آموزشی است

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: برای کاهش نرخ بیکاری در کشور نیازمند تغییر رویکرد‌های سازمان فنی و حرفه ای هستیم.

 شاه پسند گفت: رویکرد‌های جاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای دوره دیدن فرد و خروج او از مرکز است که این کافی نیست و استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی در این راستا کمک کننده است.

او  می گوید: یکی از رویکر‌دهای سازمان فنی و حرفه‌ای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار است و این طرح از سوی رئیس اتاق اصناف کشور برای مشارکت در اجرا به کلیه اتاق‌های اصناف ابلاغ شده  و الزاماتی نیاز دارد که برای شکل گیری طرح به استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: افرادی که به محیط کار واقعی ورود پیدا می‌کنند با  راه و رسم بنگاه داری و مدیریت یک بنگاه صنعتی و اقتصادی آشنا می شوند و علاوه بر اینکه قابلیت‌های حرفه‌ای و فنی را کسب می‌کنند رفتار درست با ارباب رجوع و ایجاد تعادل بین درآمد و هزینه را فرامی گیرند.

 به گفته شاه پسند دغدغه دیگر این سازمان  نداشتن مهارت بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی برای جذب در بازار کار است و در همین راستا با اجرای طرح  کهاد برخی از دانشجویان حین تحصیل قابلیت‌های ویژ‌ای را در درجه اول بر اساس رشته تحصیلی و در درجه دوم بر اساس علاقه خود یاد می‌گیرند.

او می گوید: طرح نخلستان نیز به  منظور مهارت آموزی فارغ التحصیلان نظام دانشگاهی برای وصل شدن به بازار کار و عمدتا با رویکرد مهارت‌های دانش بنیان از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در کارگروه مهارت آموزی شکل گرفته در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور همه اجزای زنجیره اشتغال و بخش‌های صنعتی، خدماتی و بنگاه‌هایی که سمت تقاضای نیروی کار را تشکیل می‌دهند آورده شده است تا تعادلی بین عرضه و تقاضای نیروی کار ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
تو این اوضاع حتی کارم می کنیم با این حقوقای کم و گرونی هشتمون گرو نُهمونه
Germany
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
جناب شاه پسند با حقوق اندک کارمندان آموزش فنی وحرفه ای چه آموزشی میخواهی بدی که بدرد بخوره این رو به مسئولان سازمان و وزرا و رئیس جمهور بگین به نمایندگان مجلس بگین اینقدر مردم روآزار ندن