تعمیر و بهینه ساز‌ی ۷۴۰دستگاه ترانسفورماتور در اهواز

 مدیرعامل برق اهواز گفت: ۷۴۰ دستگاه ترانسفورماتور معیوب در اهواز به منظور حفظ پایداری شبکه و افزایش سطح خدمات مطلوب به شهروندان در یکسال گذشته از سطح شبکه جمع آوری و با انتقال به کارگاه ترانس تعمیر و بهینه سازی شد.

عبدالحمید عباس شیاری می‌گوید: نگهداری از شبکه و به ویژه تجهیزات گران قیمتی مثل ترانس علاوه بر کمک به حفظ پایداری، صرفه جویی در هزینه‌ها را بدنبال خواهد داشت بدین منظور ۷۴۰ دستگاه ترانسفورماتور معیوب در اهواز تا پایان خرداد امسال تعمیر شد، که بیش از ۶۰۰میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی برای شرکت به همراه داشته است.

او ادامه داد: شرایط آب و هوایی و گرمای شدید اهواز، اثرات نامطلوبی روی تجهیزات شبکه به ویژه ترانسفورماتور‌ها می‌گذارد و همکاران تلاشگر این شرکت به منظور حفظ پایداری شبکه و افزایش خدمات مطلوب به شهروندان و به منظور عبور موفق از پیک ۱۴۰۱ با انجام فعالیت پیشگیرانه نسبت به اصلاح موارد معیوب اقدام می‌کنند.

 مدیرعامل برق اهواز  گفت: یکی از عوامل مهمی که در طول دوره گرم سال باعث آسیب به ترانسفوماتور‌ها می‌شود، مشکلات روغن ریزی است که موجب کاهش خاصیت عایقی و در نتیجه سوختن و یا آسیب جدی به ترانس‌ها می‌شود

بدین منظور گروه‌های بهره برداری این شرکت در شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، کارون و باوی دربرنامه ریزی مدون سالانه نسبت به بازدید و شناسایی ترانس‌های معیوب اقدام و با تعمیر به موقع، آن‌ها را به مدار استفاده بر می‌گردانند.

شبکه برق کلانشهر اهواز دارای حدود ۱۶ هزار ترانسفورماتور است. امور برق شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون زیرنظر شرکت توزیع برق اهواز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.